söndag 14 augusti 2011

Jobbat

å stått i hela helgen. Flytit på bra har det gjort...å ikväll så körde jag vårna nya jobb bil. Den som vi fått istället för den gamla som gick och dog. En automat...den va riktigt trevlig förutom när jag kom åt nån knapp å bara fick in finska tal radion...det va spännande att hitta vilken knapp jag kom åt det tog hala kvällen...men jag lyckades till slut lösa det å fick in en vanlig reklam radio kanal. Hurra va trevligt.

Sen kom jag hem å diskmaskinen stog och vänta på att bli ur plockad...disk stog kvar på bänkar å bord så ringde sambon tele och dom sakna han på jobbet han som hade en hel veckas semester till...han fick kasta sig iväg...samt den vandrande vålnaden hade missat helt att han jobba. Så båda fick dra fortare än en avlöning. Men sambon kolla när han kom till jobbet och hans chef har helt missat att han sökte semester även denna vecka, dom får väl lösa det tills imorgon. Vi har ju ingen barnomsorg denna veckan. In skolingen börjar ju imorgon kl 9-11 så den får jag gå iväg och fixa själv. Tjejerna får gå heldagar på fritis. Jag är ju ledig måndag tisdag men jobbar onsdag kväll sen torsdag dag...då kan inte lilleman va hemma med en pappa som jobbat hela natten...samt att båda hade sett framemot att ha en helg ledig från både jobb och de små...jag vill bara att dom löser detta. Dom får fixa det helt enkelt..jag å sambon behöver den här helgen!

Inga kommentarer: