torsdag 18 augusti 2011

Hade

glömt hur skönt det är att jobba med "riktiga" arbetskamrater. Å vad roliga som är. Sitta och små prata och små skoja. Och bara det att slippa oron i magen över att ha hela ansvaret ang jobbet själv. Visst har det varit bra sommar jobbare inte det med unga tjejer som aldrig jobbat inom vården gör att man med min erfarenhet får dra ett ganska tungt lass.
Nu hade jag ju tur att det fanns en till tjej som har minst lika lång erfarenhet som jag nästan hela sommaren. Vilket gjort att vi kunnat delat mycket av bördan. men ändå...dom dagar vi inte jobbat ihop har ju hon eller jag fått ta mycket större ansvar. Men det har ju funkar bra. Inga större kriser. Så ger oss båda en stor klapp på axeln för väl utfört arbete.

Men jag är slut nu när vi flyttat över till det nya kontoret betyder det att vi fått närmare till våra brukare eftersom det ligger i "vårat" område vilket gör att man går mera istället för att åka bil. Och går 4 trappor upp flera gånger om dagen bara för att hissen tar så lång tid på sig. Så gissar på att jag kommer snart börja gå ner i vikt...kanske alla dom dära 10 kg ovälkomna kilona börjar trilla av mig. Har faktiskt tränings värk efter ha gått runt i två dagar. Visst det känns i knäna men va fan ska man bli fin får man väl lida lite pin.

Inga kommentarer: