fredag 12 augusti 2011

Jag

sitter här ny duschad och ska väl få på mig kläder. Ska iväg och jobba efter nästan tre veckors ledigt. Det ska bli skönt att få jobba lite...att få komma hemifrån ska bli skönt. Men ser inte framemot att få komma hem varje dag och städa efter familjens framfart under dom timmar man varit borta.

Jag har försökt att prata med sambon flera gånger...men det verkar som han inte inser allvaret. Samma sak som andra saker...han ställer mig i den elaka hörnan den som ser till att regler och rutiner sköts...för är jag inte hemma ja då tappar han allt. Jag skulle kunna strunta i det och låta det återgå till det kaos det va innan jag började införa regler och rutiner. Å låta han sitta uppe i de smås rum varje kväll i två timmar och se till att dom somnar. Istället för att få två timmars extra sömn innan jobbet. Jag skulle kunna göra så...om jag inte visste att det skulle stå tillbaka på mig. Så jag fortsätter väl att tjata och puffa på han så att det blir lite ordning. Ok detta är sista helgen inför allvaret nästa vecka. tjejerna ska ju va på fritis. Och lilleman ska ju skolas in på förskolan här i området. Det ska blir så skönt att slippa resorna fram å tillbaka varje dag. Och bara det att veta att jag kan hämta och lämna utan att ha risken att springa på de smås mamma det är nog det skönaste av det hela. Jag bara längtar tills allt trillar på plats och lugnet infinner sig. Kanske då vaknar sambon och tar hand om kon i båset innan båset blir tomt.

Inga kommentarer: