onsdag 10 augusti 2011

Semester

i finska urskogen gjorde susen för själen...sitta ute på en trappen ny bastad med hela kroppen ångades i kvällssolen. Lyssna på syrsorna och mygg och det stilla ljud som blir från olika läger på tomten.

Men jag åker aldrig någonsin båt på dagen å kör bil hela natten aldrig mera särskilt inte om sambons syster ska vara med å åka i karavan. Jag höll på att dö på vägen från båten till stugan det va jätte fina vägar hela vägen. Bara sista ca 7 milen som är mindre väg annars va det 120 100 eller 80 ingen trafik å bra väglag...å hon kör i MAX 85 på 120 väg. Fattar ni...samma väg åkte vi från stugan till båten med tre stopp på under 6 timmar...den resan tog håll i er...närmare 8 timmar. å hon ville när vi hade ca 20 mil kvar att vi skulle stanna och sova nån timme! Jag höll på att säga till sambon du kör hennes bil jag kör våran å svärmor hänger på i sin...jag va så nära att döda henne...å hennes så kallade pojkvän han körde fan saktade å inte kunde han göra ett enda skit. Inte hjälpa till att hämta in dricksvatten eller diska. Inte hjälpa till med maten...inget kunde han göra...å sambons syrra hon sprang runt å passa upp på han...men värst va nog när jag hörde henne säga jag ska gå å hjälpa XX med att fixa sin frukost...va fan karl är ju äldre än mig han kan nog plocka från frukostbordet själv...å som hon höll på och dalta med lilleman jag satte ner foten ett par gånger samt sambon...å han själv sa åxå ifrån. Med bestämd röst kan själv! Å jag gick å bet mig i läppen...

Men det va en skön semester. Lagom väder lite mulet å regn på förmiddagen sen sprack det upp på kvällarna så man kunde åka å bada...det va fint väder en å annan dag så man kom iväg på lite längre bad utflykter. Lite lagom så där. men stannade faktiskt hemma en dag. Låg kvar i våran lilla stuga och läste och bara njöt av tystnaden. Det va nog den bästa stunden. Den å när sambon bestämde att nej barnen klarar inte en likadan resa som på vägen upp och beställde om våran resa hem till nattbåt. Å resan hem gick jätte smidigt bra mycket smidigare än resan upp. Den kommer vi aldrig någonsin gå med på att göra om. Det löftet kommer jag hålla in till graven!

2 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

lagom är bäst eller? själv har jag inte badat än....kram Johanna

GudinnanT sa...

Jo lagom är väl bäst förutom när det gäller fart i bil..då SKA man enligt mitt tycke köra enligt gällande fartgränser....inte 15-20 km under när man ska köra 55 mil med tre små barn mitt i natten...det va så nära att jag kasta i alla tre i vår bil å drog före...