tisdag 15 juli 2008

En natts kräkningar om mitt liv

Ja vem är jag då...hur kom jag till att bli denna underbara kvinna?
Är det mitt sociala arv eller är det pga mitt levene...hmmm

Funderar.....funderar....funderar....
Jag har ju nyligen fått satt mig ner och fundera på vad jag vill ha ut av mitt liv. Om det liv jag lever verkligen är det så som jag vill fortsätta ha det.

Jag har ju levt som singel mamma i ca 6 år å trivts som fisken i vattnet.
Levt ett gott liv med mina barn å visst ekonomin kan ju ha varit bättre ibland pga vissa val men men lärde av mina misstag borstade av mig och gick vidare.

Visst har jag träffat någon som fått mitt stackars frusna hjärta att börja tina upp...men fått upptäcka att jakten va roligare än bytet. Och ibland har man trillat dit och gett efter å åkt på en reäl smäll.
Men har aldrig riktigt saknat någon att dela min vardag med. Har varit nöjd med att vara envåldshärskare hemma.
Vant mig med att inte ha någon som lägger sig i om ekonomiska beslut eller vad för mat som ska handlas hem. Helt enkelt varit tillfreds med tillvaron.


MEN så börjar en liten låga tändas om att få dela sin tillvaro med någon...man börjar inse att det vore förbenat skönt att ha någon att luta sig på. Visst har jag underbara vänner som har stöttat å hjälpt en genom allt funnits där i ur å skur.( ingen nämnd ingen glömd men du vet vem du är*L*)


Och jag tror faktiskt att det fanns en 7 tusan till anledning till att jag börja öppna mig mot det....för helt plötsligt så damp det bara ner som en poke på facebook...en gammal bekant från tonårstiden...en sån som man aldrig glömde som brukade dyka upp i samtalsämnena om the vild gang back in the days...han som man lixom gilla så där på avstånd men man själv va upptagen eller så att det aldrig va riktigt läge för att lägga in nån stöt...man börja skriva lite fram å tillbaka sen byta msn för att chata...bara för att upptäcka att vid mormors trosor...här finns det nåt...för att sedan en vecka eller så senare sitta där oj fan jag har gått och blivit med pojkvän...


Så nu går jag runt i ett eget sus å dus ständigt trött av för lite sömn...å upptäcker att nåt som inte fanns där hittade sin självklara plats så enkelt...

nej nu ska jag nog ta å försöka att sova ensam i min stora stora säng....

Godernatt

2 kommentarer:

Tommy68 sa...

Jahaja, så nu ska man få se va som händer i ditt liv oxå:)))

Kul vännen...Lycka till

Kram

Sweetii sa...

hej o hallå... tog mig hit gemom big T´s sida... mmmm.. de låter ju guld... o va kär... jag har kommit till den fasen att jag vart själv 2 år o tycker att de börjar på o bli sååå där sköööönnnt...

men grattis till kärleken o hoppas du får en massa göttiga stunder...

kram mickan