lördag 30 augusti 2008

Jag har som

vanligt dragit igång med ett litet projekt...eftersom vi nu vet hur många å när så kom ju jag på den briljanta idéen att byta runt lite på rummen...den som hade nöjet att födas först av barnen har ju haft det störta rummet i lägenheten...medans dom dom två mindre töserna delat på det minsta så det skulle ju va så smart om dom böt...samt att det skulle vara ett ypperligt bra tillfälle att att dra om lite sladdar som går över vardagsrummet...så det var bara att skrida till verket! men som vanligt så lyckas jag förtränga HUR rörigt det blir...men chansen att röja ut bland skräpet å ur vuxna kläder är ju toppen!
Men mitt i allt så börjar nån klaga på att han är trött! Men va då?! Hallå här...men så börja jag kolla på klockan...å räkna lite i huvudet...oj en natt arbetare kanske ska ha lite mera sömn än 3 timmar innan man går till jobbet igen...så det va bara att avbryta uppdraget för att fixa till det mest nödvändiga så mannen fick krypa ner å sova lite...så kunde han ju passa på att söva den minsta huliganen som är hemma över helgen...en annan kröp ner i soffan med min son...lite små snack å kvalites tid allså...kan ju inte förstå när man tänker efter så var det exakt för 15 år sen jag satt på jobbet vid den här tiden å planerade morgon arbetet, höggravid. Å fundera ut hur man skulle organisera flyttet på em. Ha ha ha ha ironin i detta vart ju asa kul *L* Men vilken natt som blev...pojkvännen åkte ju å jobba jag skulle ju fixa lite här å skulle ju bara ha lille mannen hemma att hålla koll på...små töserna är ju ute på äventyr med farmor å faster så kvällen/natten verkade bli en lugn å stilla natt...ack vad jag bedrog mig...bäddade ner mig i soffan å började glo på film...någon vaknade va bara att gå dit å kolla jo visst va underverket utan nappen...i med den å underverket somnade om...för att vakna 30 min senare...så övergav ideen om en lugn natt framför tv:n. Bara att parla sig in å lägga sig i samma rum så lill mannen kunde se mig...men envisades att väcka mig ca 4 gånger till...men andra gången så lyckades jag få kramp i vänster vad. Å det vägrar ge med sig!! Vaden känns som en mindre ballong :(
Så den där tanken på att utöka familjen verkar vara mindre briljant numera...


Så idag måste jag sätta igång med att rensa färdigt i små barnes rum å plocka lite där inne, sen måste jag tvätta så det finns rena kläder till alla barn å vuxna i veckan som kommer sen ska det stor städas å bakas inför kalaset imorgon för sonens födelsedag. Å presenten ska inhandlas...åh suck å stön vad mycket som vart på schemat helt plötsligt!

Kanske dax att sätta fart då med andra ord...

Men en släng puss till er alla andra som inte lyckas komma upp i gudinne status än hinner jag med *L*

Inga kommentarer: