måndag 15 februari 2010

Alla

hjärtans dag ska väl firas med dom man har närmast hjärtat?

Å så blev det kan jag lova. Dagen började ju så där jobba ju natten så va inte på bästa humör när jag bara kunde klämma in 2 timmars sömn på förmiddagen men det fick duga.
Sen började det stora kalaset. Sambon baka schackrutor å mördegskakor med hallon. Sen dök svärmor in med två morotskakor. Men det räcker ju inte långt som tur är dök min mor å far upp med en stor påse med bullar å en sockekaka. Men sambon hade ju dragit igång å bakat maränger som dock blevhelt misslyckade, men min dotter bakade en underbart god plåt med kladdkakemuffins.

Så fika bordet va överfullt kan jag lova!! Både av bakverk å gäster. För om jag nu räknar upp alla förstår ni varför. Jag å sambon 2 alla barnen 6 samt två respektive till dom 2 sen min mor å far 2 sen svärmor 1 så 2+6=8+2=10+2+1=13 !!

Så vi hade fika vid båda borden. Men trevligt hade vi barn som for runt å busa å spexa. Vuxna barn som diskutera allt mellan himmel å jord. Å så dom vuxna som sprang runt som huvudlösa hönor å försökte få ordning på allt.

Efter dom tre gästerna åkte hem dukade vi fram middagen. Finsk köttgryta med potatis å whisky flamberade päron med en klick grädde å mosade hallon.
Kan ju säga att jag däckade med en mage i lagom utpänt läge!

Jag fick inge paket från sambon förutom ett löfte om en kväll på tuman hand inom snar framtid...

Jag köpte med en bunt rosor på vägen hem från jobbet. Men det va inte det som va grejen utan det att vi fick dela dagen med alla dom som ligger oss närmast hjärtat.

Inga kommentarer: