tisdag 23 februari 2010

Duschdraperiet

skrämmer skiten ur mig!

Köpte ett nytt snyggt duschdraperi för nån vecka sen. Å nu varje gång jag står i duschen så känner jag hur nått tafsar mig på benet å då har underkanten dragit in sig så där en 10 cm runt om å jag blir skit rädd varje jävla gång! Va falls!? Va det nån psyko fan som jobba i duschdraperi tillverkningen just den dan mitt duschdraperi tillverkades eller är det en komplott? Som ska göra att tonåringarna ska sluta duscha när draperiet smiter åt benen? Kan ju funka för att få ner elräkningen lite...kanske är ett väldigt ekonomiskt å miljötänkade draperi jag köpte. Synd nog har jag inte kvar förpackningen så jag kan kontrollera om det stog nåt i det finstilta.

Kl 16 kom jag på att jag skulle vart på årliga undereds kontrollen kl 13...hmm lagom smart. Får ringa imorgon å fixa en ny tid.

Imorgon ska vi flytta snöhögar. Sambon har ju fått varit uppe och skottat taket på carporten två gånger så högarna mellan huset å carporten har ju blivit enorma. Så vi tänke flytta allt till baksidan (varför sambon inte tänkte på det när han ändå stog uppe på taket är för mig en gåta) Men med min tur så bryter vi väl av båda dom små spadarna vi har kvar.

Jag har ett starkt minne av att innan all snö kom så var vi iväg och handlade en soppkvast å två spadar en stor å en liten.
Jag ville att vi skulle köpe en modell som jag tyckte verka bra, Men då sambon ville ha en annan å jag gav med mig för det är ju endå han som kommer skotta mest.
Å vad tror ni har hänt jo båda dom spadarna har gått sönder!!!
Å det finns inga nya i någon affär att köpa! Dom är tydligen slut hos alla tillverkare! Konstigt men sant!
Så nu skottar vi snö med en grusspade å en barnspade.
Kul med snö är det inte längre! Det sluta va kul tre dagar efter nyår så är piss trött på all snö som envisas att fortsätta ösa ner! Håller både tummar å tår på att efter en sån här varga vinter kommer en riktig kanon sommar!!!!!

Inga kommentarer: