onsdag 3 februari 2010

Snigel

sakta har denna dag flytigt förbi...jobba tre nätter å nu ledig två. Väldigt skönt med tanke på att jag fick skotta utanför dörren när jag kom hem för att komma in!!!

Fattar ni? Jag fick inte upp ytterdörren utan att skotta bort en vall på så där en halv meter! Jo men tjena kul jul å fan va trött jag är på snö!

Sen raka vägen i säng för här skulle sovas på seriös nivå. Vakna kl 13 över att det blåser å det låter som undervåningen är på väg att rasa...det va dock inte snöstormens fel utan dottern min som bestämt sig för att riva ut halva köket för att leta efter smörgåsgrillen.

Tassa upp å kolla ut...öhhhh okej lika mycket snö framför ytter dörren igen!! Samt att bilen såg ut som en igloo. SUCK!

Gick upp till den sovande skönheten å peta på han å sa hörududu dax att gå upp. Vi skulle ju till gummi verkstad å byta fram däcken...

Så efter ett par koppar kaffe drog vi iväg...tog vägen förbi å handlade ny vindrute torkare...sen över till verkstad..väldigt bra service på gummiverkstan...bara att köra in sätta sig bakom en glasruta å sippa ytterligare en kopp kaffe.
Sen en 15 min senare va bilen klar bara betala å se glad ut...

Men kan erkänna att bilen beter sig helt annorlunda nu med däck med mönster kvar.
Vl hemma igen så fixa sambon pita bröd med sallad å stakt kryddad kyckling.Va väldans gott.
Sen upp å vila lite på maten...jag somna en stund men sambon har hittat nåt nostalgi spel som han suttit å spelat non stop sen 18 å inte direkt sövande ljud på det kan jag säga...klockor som klämtar å nån domedags röst som gastar massa saker som ska göras å bomber som smäller. Suck å stön...giv mig styka mod å må spelet snart dö en plågsam drunknings död!

Inga kommentarer: