söndag 21 februari 2010

Klapp

trött!
Fy har inte sovit som jag ska på hela veckan. Å det känns nu i kroppen att jag jobbar 11 timmar extra. Samt att två gånger så har den som börjar tidigt varit försenad. Eller ja samma person båda gångerna. Så jag inte fått komma hem som jag ska.
Jag verkligen hatar att folk inte kan sköta sina jobb tider.
Jag har ju ensamt ansvar i 10 timmar så den sista halv timmen på passet är en avlastning innan man går hem så när den försvinner för man inte kan passa tider gör mig ox tokig.

Sen så har ju all snö som trillat ner under helgen gjort att vi fått vara ute och skottat i flera timmar istället för att ligga å pilla i naveln å samma energi.
Så just nu sitter jag å bara önskar att natten va över å jag får åka hem å sova!
Men vet med mig att kl 06 spelas det viktig hockey så jag kommer va full av adrenalin när jag kliver in hemma så kommer inte kunna slappna av och somna på direkten.

Sen så är det sportlov men sambon jobbar två nätter in på veckan så de tre små har fritis och dagis hela veckan eftersom jag jobbar två nätter i slutet på veckan. Men kommer va sten hård mot dom stora, inget sitta uppe hela nätterna å spela för dom inte.

Särskilt inte när en av dom har stora problem att klara av skolan som det är så bättre att ha lite rutiner fast man råkar va ledig. Resten av familjen är ju inte ledig.

Nä nu ska jag plocka fram lite snacks å kolla os tills ögonen blör!

Inga kommentarer: