lördag 18 juli 2009

Vi


tog en liten tripp ut i skog å mark med barnen idag. åkte hemifrån vid 11 å va hemma vid halv 6.

Det var lite gnäll i början av vandringen men när dom börja hitta grottor å konstiga träd å smala gångar vart det genast mycket mer spännande!

Töserna skutta som berggetter över stigarna å vi efter med en allt modigare lilleman. Han är ju lite fegis å ett riktigt asfalts barn. Svårt att gå när det det inte är heltplatt...men sen fick han upp farten samt att det fanns ju blåbär överallt var han än gick.

Jag njöt av att bara vara i skogen å känna skogs lukt å höra ljudet av skog...hitta en å annan plats under vägen där jag hade kunnat parkera länge!

Men nu vet jag ju ett ställe jag kommer att åka tillbaka till med eller utan sambo å bara vara!

Under färden hitta ena tjejen en dö mus...den ville hon ta med hem som minne av dagen...jo jo ta med den du å lägg under kudden...INTE!

Sen när vi nästan var framme vid bilen fick sambon paj på sitt lokal sinne å envisades med att vi skulle gå en stig medans vi andra sa att den ena var den väg vi skulle ta för att komma fortast tillbaka till bilen.
Men nedå vi skulle minsann gå dit han ville...tyckte mig höra han mumla nåt om sjöar å gps...men är inte helt säker...å vad tror ni hände? JO!! Vi kom tillbaka halva vägen till där vi redan varit! Det var bara att vända å knalla tillbaka å gå RÄTT stig till bilen!
Karlar att inte kunna fråga om vägen vet ni!

Väl tillbaka till bilen så tog vi svängen förbi grusgroppen å doppa både små å stora! Kallt var det...

Men nu är magen mätt av pannbiff å potatis med sås.
Benen är trötta av allt vandrade å ansiktet känns lite sol bränt!

Så detta har nog varit en av mina favoriter denna sommar hittills det vill säga!

Inga kommentarer: