fredag 1 april 2011

Jag

tycker jobbet är trist...så blä trist...och inte är det direkt några roliga jobbar kompisar heller...

Jag känner att jag är klar med den här typen av jobb men att jag kan inte fortsätta hoppas på att få mer jobb på det jobbet jag trivs...4-5 nätter i månaden ger inte tillräckligt med pengar. Men ger inte upp helt kan ju ha två tim jobb som tur är...

Men hemma ser det ut som skit jobba först i så där 8 timmar och sen hem och städa undan röran hemma...gör att jag bara blir mer trött.

Och så går jag och sambon om varann...gör jag dag tur så ser jag och sambon en halv timme på morgonen sen ca två och en halv timme på kvällen. Jobbar jag kväll ses vi en kort stund på morgonen sen en kort stund på eftermiddagen sen så i tio minuter på kvällen när jag kommer hem och han ska gå till jobbet.

Jag hatar det. Vi hinner inte planera in nåt eller meddela varann om saker som sker i hemmet med barn och annat. Vi blir som främlingar. Och får bara den dära tunga känslan hjärtat om att vår unika sammanhållning inte finns här som vanligt...den som gjort att vi orkat med allt skräp runt ikring oss. Den enda utvägen som jag ser det är att jag drar ner på timmarna på jobbet. Varken jag eller familjen tjänar nåt på att jag sliter ut mig helt.

För det är ett hel tids jobb att fixa allt här hemma. Sambon ser inte hemmet på samma sätt som jag gör det har jag insett för länge sen. Han kan hjälpa till och städa laga mat och allt sånt men han ser inte allt annat som behövs göras varje dag. Jag älskar han men han är en stor slarver...han har blivit bättre det har han men han är inte alls nån ordnings människa. Långt därifrån.

När kl ganska så mycket så tänkte försöka ta mig in i duschen sen sova lite...stora lilltösen ska vara med på schack med skolan imorgon så vi ska hämta henne från mamma och åka hem lämna av pappa sen åka till schacket med henne själv så sambon får sova lite till efter natt jobbandet så hem met tösen till mamma och jag kan åka hem och göra inget...nåt skoj ska jag nog kunna fylla morgondagens kväll med...men vad är helt öppet än så länge. Sambon har lämnat in om semester i morgon kväll och natten till måndag men som vanligt när han vill ha ledigt finns det inga vikarier...misstänkte att när han sa det redan för två veckor sen att det inte skulle bli nåt så hade inte vänta mig att han skulle få ledigt att hinna umgås nåt med mig.

För det vore ju hur dumt som helst om sambon och jag fick göra nåt skoj ihop för en gång skull...men även om han skulle fått ledigt så hade han varit dö trött hela lördagen och inte orkat med nåt ute liv eller liknade så skulle han vakna till liv lagom till söndag å då kommer de små hem igen så då är ju det så lagom dax.

Nä in i duschen med sig ! Ny dag nya tag imorgon.

Inga kommentarer: