söndag 17 april 2011

Rekord

tre gånger denna veckan har jag och sambon haft långa samtal med den vandrande vålnaden. Han ligger risigt till...han struntar mer och mer i skolan och spelar sent...

Vi försöker få han att förstå att han inte kan hålla på som han gör att han sumpat tre år till om han inte sätter fart och börjar sköta skolan. Och i den takten han håller på så får han inte ett fullt gymnasie betyg. och då sumpar han sina tre i skolan. Och utan gymnasiekompetens kommer man inte så långt i livet. Men han vägrar att inse att han har problem. Och när jag pressar honom och säger att han sagt förut att han ska sköta sig. Men så trillar han tillbaka och så börjar det om. Nu har jag jag klart för honom att han måste börja visa förändring innan vi börjar tro på vad han säger. Bara det att sluta leva all vaken tid i sitt rum.

Och jag har samlat kraft hela helgen. Slöat och slappat så va jag duktig och åkte och fika halva gänget som va och fika va bakfulla. Det va inte jag...väl hemma så sa jag väl tre ord till sambon. Och la mig och självdog på soffan.

Sambon drog och hämta de små och jag fick fixa maten...rota i frysen och hitta köttgryta så fick bli det och ris...orka bara inte göra nåt annat. Och så kasta jag ihop en äpplepaj till efterrätt. Å nu är jag trött så trött. Ska kolla på tv en stund och sen sova tur jag börjar jag halv 4 imorgon så behöver inte gå upp tidigt iallafall.

Inga kommentarer: