fredag 22 april 2011

Jag

bara undrar...

Vad är det med sambon och bilkörning?
Sen han fick sitt körkort för ett halvår sen så har han nästan dagligen kommit hem från sina bilturer med nån form av historier om vad som hänt. Det är bilar som prejar han av vägen..det är bussar som svänger ut mitt framför han...cyklister som vinglar in framför han och annat sattyg. Nu på kvällskvisten så skulle han skjutsa hem en av tösernas kompisar för han tycker att det känns bättre eftersom han vet att vissa av deras kompisar har lite svårt att gå raka vägen hem.

På vägen så får han ett sms om att kompisens mamma var hos en kompis så sambon stannar till bilen lite dumt och vänder sig om för att fråga vart mammans kompis bodde. Då kommer det en lite för överförfriskad äldre herre och blir lite sur för att sambon står dumt och far fram till bilen och sliter upp förar dörren. Sambon for ur bilen och fick barnen att springa in på pizzan som va precis brevid och bad dom ringa polisen. Sambon fick brösta upp sig lite och visa sig lite stöddig...och fick väl mota lite glåp ord. Men gubben drog innan polisen kom så vart ju inget direkt...förutom att mellantösen vart rädd och genast såg sin chans att göra detta till ett större drama än va det va. Men sambon lyckades lugna ner henneoch prata med både henne och hennes syster ordentligt innan dom kröp ner i sängen. Så dom förstog vad som hände och att deras pappa gjorde allt han kunde för att skydda dom från fara.

Men nu får det va bra med grejor för hans del...under alla mina år som bilist så har jag nog aldrig varit med om hälften av det han hunnit med på detta halvåret.

Men dagen har varit trevlig. Mor och min bror med hans barn va här och vi åt mat så magen stog i fyra hörn. Vi skratta och prata vi hade fråge sport och vi fika. Och det va strålande väder ute så vi kunde sitta ute hela eftermiddagen vilket gjorde att min mamma kunde ju stanna så länge hon ville. Men kattena som tassa ut och in...men fega som små as är dom minsta lilla konstiga ljud eller så så springer dom fortare än vad deras ben kan bära dom in i hemmets trygga vrå.

Och så har vi hunnit prata med nya grannen flera gånger. Han är lite av samma skrot och korn som vi är hon har jag inte hunnit prata så mycket med mer än ett hej. SÅ känns skönt att ha vettiga grannar. Dom gamla va ju lite udda.

Imorgon vete 17 vad aom händer...vet att mellantösen ska hem till mamma för en extra natt men i övrigt vet jag inte nåt...hoppas väl på att de små ska va ute och leka mycket så jag kan ligga på soffan och slöa. Känner att förkylningen inte är helt över...är ovanligt trött. Men gissar på att det blir inte så mycket med det. och att det blir väl inget vuxen mys heller. Sambon han har annat för sig hela tiden...alltid nåt som är viktigare än att visa ömhet för mig...

Inga kommentarer: