söndag 3 april 2011

Laddat

batterierna hela helgen...har bara slöat och tagit det lugnt...igår va jag utanför dörren två gånger en gång hämta vi stora lilltösen hos mamma sen körde vi henne på schackturnering med klassen. När det va färdigt åkte vi och hämta henne och körde hem henne...där fick vi med mellantösens klasskompis som fått följa med över natten. Bara det tog nästan 2 ½ timme. Väl hemma fixa jag till lite käk sen stensomna både jag och sambon i soffan ett par timmar tills dottern min trilla in då va det nästan dax för sambon att åka iväg till jobbet.

Satt och små prata med dottern med pojkvännen och en kompis en stund sen när dom åkt och sambon hasat sig till jobbet tog jag och duka upp lite gott på bordet hitta lite brittisk krim och slöa fram på små timmarna tills jag vakna till vid halv 5 av att det va obekvämt att ligga på soffan...flytta över mig till sängen somna om lika fort som jag landa. Vakna inte när sambon kom hem och kröp ner heller...vakna vid tio och kunde mig pigg för första gången på en vecka. Men efter ett par timmar så kröp jag ner brevid sambon och sög åt mig lite av hans värme och slumra till en stund till.

När vi båda vaknat till drog vi till affären sen hämta sambon hem de små...och dom drog igång och lekte med grannbarnen...som tokiga. Det cyklades och grejades i trädgården. Jag laga mat gjorde köttgryta med mycket broccoli och till det vart det kokt potatis, som efterrätt tog jag och krossa digestivekex och blanda ihop med skivade bananer lite lätt tinade hallon och vispad grädde i en stor skål...det var jätte gott och alla gilla det. Så det kommer jag göra flera gånger...man kan ju byta ut hallonen mot vilket bär man vill så det är ju bara att variera efter egen smak.

Nu har alla tre små fått duscha lilleman har åkt i säng för en stund sen och nu är det tjejernas tur att sova.

Jag känner mig utvilad och det känns som det va länge sen jag satt kl åtta på kvällen och inte längta efter att det skulle tystna på övervåningen och man fick krypa ner och sova själv. Bara det att imorgon jobbar jag kväll och sen tisdag och onsdag dag sen tordagkväll och så en fredag dag...blääääääää va trist kommer va ap trött nästa helg med...

Inga kommentarer: