tisdag 19 april 2011

Vet

inte riktigt vad som hände men plötsligt så va den här dagen över.

Börja med att hasta iväg upp på stan och möta upp frugan...och vara med som stöd för henne genom nåt svårt. Hon vill ju inte att man pratar om det så gör inte det men vill ändå säga att det va skönt att det är över så nu kan hon få sätta ett P och gå vidare.

När vi var färdiga med hennes grej så vandra vi ner till stam fiket och slöt upp...men när vi kom fram upptäckte jag att jag glömt plånboken hemma i jobb väskan men som tur va bjöd frugan på en kopp kaffe...sen satt och prata strunt i solen och fler dök upp men vi satt iallafall kvar mer än en timme...och med tanke på att frugan fått diskbråck så satt vi inte allt för länge. Men tror även hon tyckte det va skönt att träffa folk och bara va.

Hem och greja lite sambon åkte och hämta lilleman på dagis och passa på att ha kvart samtal. Som de smås mamma fick reda på och va med på...och hon fick nog inte höra det hon ville. Utan dagis öste beröm över lilleman och han framsteg han gör numera...hans tal och hans framtoning och hans utveckling går med stormsteg framåt. Att han har blivit tryggare och mer social sen han flytta hem till oss på heltid. Det hoppas jag sved lite och kanske kan börja på att öppna hennes ögon på att vi kan erbjuda ett tryggare hem än vad hon kan göra.

Sen så hade sambon (och detta är stort!) la ut annons på blocket för att sälja sina gamla STORA högtalare...dom som aldrig jag skulle tillåta kom in i lägenheten..inte nog med att dom va stora dom va fula åxå. Och det nappa en kille. En som tydligen nyss flyttat i sär...han köpte skiten för 800 spänn tack för det televerket.

Och så hade jag lagt ut en skänkes annons om våra gamla vita plast möbler. Och många har nappat men idag va det en som ville ha grejorna OCH hämta dom så vart av med det fula vita bordet och dom 8 st udda plast stolarna...gött.

Och mat hann vi äta idag med. Nu har två tjejer duschat och är på väg in och ska borsta tänder sen är det sängen. Och jag väntar på att det ska bli tyst så jag kan åxå ta mig in i duschen. Sen sova...men har lite lyx tur imorgon jobbar 10-15 ska bli skönt.

Inga kommentarer: