söndag 31 juli 2011

Kaffe

är i min mening det viktigaste i en fika korg...det tycker tydligen inte sambon för när jag blåste iväg och handla sista grejorna till matsäcken så skulle han greja (trodde jag ja)när jag kom hem hade han inte letat fram filten eller fixat kaffe och gjort i ordning fina gå bort grillen. nej nej vad han gjort under tiden har jag ingen aning om för det såg likadant hemma som när jag åkte. Eller nej nu ljög jag...det såg värre ut.

Men vi kom iväg och när vi var på väg så frågar jag fixa du en kanna kaffe...ööööö nej det glömde jag...å tändvätska till grillen...

Och när vi kom fram till första stoppet visade det sig att det skulle kosta oss 140 spänn för att gå in och kolla på en trädgård...ne det va det inte värt så gick bara runt och kolla på hus och lite annat runt ikring och sen till badet...och där va det folk...och naturligtvis hamna vi i ett myrbo så när vi grillat och ätit insisterade jag på att vi skulle flytta på oss. och när vi flyttat på allt och fått en ganska så dålig plats så flyttar sig en stor familj från en jätte bra plats med utsikt över stranden. Tror ni att sambon gick med på att flytta? Nej nej så fick sitta med skymd sikt och mer skugga än vad jag tycker är ok. Å utan kaffe. Hur kul är det. Vilket va väl tur att sambon tröttna efter tre timmar å vi åkte hem...lagom när ungarna börjat tycka detta kul.

Sen hem å börja packa ...för att inse att vi behöver en större resväska till. Jaha ja då blir det till att åka och fixa en sån imorgon då. Hu ha ja va roligt.

Inga kommentarer: