fredag 18 februari 2011

Aha

det här behöver jag.

En nästan helt tom lägenhet. Bara vandrande vålnaden som är hemma han lämnar ju inte hemmet frivilligt en helg...

Så här sitter jag med ett 20 tal tända värmeljus. En skål med gott, lite gott att dricka i glaset och en bra brittisk krim serie på tvn. och jag njuter. Jag har tvättat som en tok i dagarna två för dottern släpa ner hela sin garderob så tvättkorgarna svämma över. Så har jag dammsugit plockat undan och skurat golven. Toa är städad och jag kan med gott samvete luta mig tillbaka och ta det lugnt.

Men är väldigt sugen på att göra något kul imorgon under dagen. Ta en fika med nån eller bara skrota runt i affärer..skulle kunna tänka mig att bli lite berusad framåt kvällen men inte gå ut...jag har inget kul ute på krogen längre. Visst framåt sommaren är det en annan sak men nu på vintern...nej tack. Sitta hemma hos nån och bara snacka och vara. Det vill jag hellre göra.

Men det är imorgon det...får väl sträcka ut en hand och se om nån vill hänga med mig.

Inga kommentarer: