tisdag 8 februari 2011

Krach

säger det ibland i en familj på 8 pers.

Först i dag på förmiddagen vart sambon sur på att jag fräste ifrån ang hans penga hamstrande...trodde vi va två som hade hand om pengar och inköp inte bara han.

Sen så rök jag och dottern ihop ang hennes bror och den vandrade vålnaden. Hon anser att vi behandlar dom orättvist. Men det hon inte ser är att en har ett problem medans den andre kan fortfarande hantera sitt spelande. Han kan sätta kompisar eller annat före spel och dator, medans den vandrande vålnaden inte kan ta sociala kontakter Han gömmer sig bakom skärmen. Jag kan bara göra det jag kan nämligen prata med sonen. Förklara och så den vandrande vålnaden brukar jag ta och prata med när han själv inbjuder till det men behövs det så går jag in och tar konfliken ändå. Fast han väljer att försöka gömma sig. Sen utvecklades det till det hon tror är min akilles häl nämligen dottern och sonens far. Jag har lagt ner det för länge sen. Han gjorde ett val för flera år sen det får han stå för. Jag kan bara stå kvar och laga det som vart trasigt efter bästa förmåga. Hon tror nämligen att jag hatar honom men så starka känslor har jag inte. Han finns där men inget som jag berörs av.

Sen vid mat bordet idag så va min dotter fortfarande på gräl humör och gick på sambon...som reagera precis som hon ville och fick igång ett rejält bråk ang vad ett svärd som man fäktas med heter. Jätte världsligt att bråka om. Men sambon han vart arg och dottern hon fick gräla...jag satt mest och höll käften. Lät sambon stå och känna på hur det känns när jag får stå och ta striderna med småtöserna och han låter mig gräla och han går sen och pratar med dom.

Jag prata med dottern och talade bara om att jag inte tycker hennes att att göra saker är okej eller hennes sätt att prata till sambon heller. Sen lämna jag det. Inte min strid.

Sen börja dom tre små bråka om allt och inget. Sonen som satt vid bordet ställde sin tallrik i kylen och gick upp. Han orkade inte höra på gastadet.

Jag tog på mig skorna och drog till affären, läget var fortfarande spänt när jag kom hem men jag skiter i det jag orkar inte ta det idag...

Inga kommentarer: