söndag 6 februari 2011

Oj

jag har nog sovit som en sten hela helgen. Fast igår hade jag fest framför tvn. Jag åt pizza och tog mig en öl. Och försökte hitta nåt att titta på vi har massor med kanaler men det va bara skit på alla. Ghha inte ens en bra gammal brittisk deckare gick på nån kanal. Blä.

Roade mig med lite frågesport på fb en stund men sen så råkade jag gå förbi tvn och då visade 5an en av mina favorit filmer. Lock, stock and two smoking barrels men efter närmare en timme va jag så trött att jag inte orka längre så gick och la mig och somna som en sten. Hörde inte ens när sonen och hans flickvän kom hem fram på små timmarna.

Fast vaknade när sambon kom hem från jobbet imorse fast det va ju inte så konstigt. Nån hade ju låst ytterdörren så han kom inte in. Ha ha jag skulle ha låtit han stå kvar där en stund men orka inte retas man tanken slog mig att stå på insidan och lipa och göra miner en stund. Men låste bara upp och gick raka vägen tillbaka till sängen.

Och vaknade vid halv tio och kände mig ut vilad. Trevligt. Det firar jag med att gå runt i morgonrocken dricka kaffe och lyssna på sambon som snarkar högt.

Jo just det glömde...jag och sambon va ute och åt alldeles själva igår...fint skulle det va så vi åt på ikea. MMmm fin värre. Vi försöker nämligen komma överens om färgen på en ny servis och vilken soffa som kan tänkas passa här hemma. Soffan är vi nästan överens om. Värre med sevisen. Jag vill ha en lite roligare än den så kallade vita vi har nu och sambon han vill fortsätta med vitt...och den gamla gamla sevisen den färgen har ju dom slutat med. Men vet att jag kommer vinna ska bara få han att tycka som jag först.

Inga kommentarer: