onsdag 16 februari 2011

livet blir inte roligare än så här...

Man ska tjata hål i huvudet på lilla mellantösen VARJE JÄVLA DAG om att man borstar tänderna OCH håret varje morgon även om du finner det tråkigt. Så är det bara. Jag tycker att det är piss tråkigt att dammsuga plocka och fixa med mat men lik förbannat så måste det städas plockas och lagas mat VARJE JÄVLA DAG! Men jag är vuxen som valde att ha ansvar för 6 barn så bara att gilla läget.


Bhu hu så trist det är att va barn och tvingas borstar tänder håret och klä sig som vanliga människor inte bara i klänning när det är -18 grader ute och gå med skitigt och tovigt hår lukta apa ur munnen.

Visst skulle jag kunna ha det bättre genom att skita i att bråka låta henne gå till skolan med tovigt och skitigt hår. Låta henne strunta i att borsta tänderna och få mega skäll av tandläkaren. Sen skulle jag kunna låta henne gå till skolan i klänning eller shorts och linne när det är 3 meter snö och 18 minus ute. Visst skulle jag kunna göra det. Jag skulle åxå kunna sluta plocka undan efter henne, och sen ojsan har du inga rena kläder nähe oj då vad kan det bero på? Jag skulle kunna göra så visst.

Men då är frågan hur lång tid det kommer att ta innan social myndigheter knackar på dörren. Sen är det ju de där att jag kan ju inte ha olika regler för olika barn.

Men samtidigt så är jag så jävla trött på att vara bestämd. Att behöva vara den som håller fast vid reglerna. Att jämt vara den som ser till att det blir undan plockat och att alla har rena kläder. Jag är trött på att må illa över att det är stökigt och skitigt men ingen annan bryr sig tillräckligt att städa undan efter sig mer än nöden kräver.

Men det kanske bara är jag som har för hög standard? Som förväntar mig att man ska kunna gå på golvet utan att få en hel middag under foten eller att slippa vada fram i leksaker och allsköns bråte varje dag.

Inga kommentarer: