tisdag 22 februari 2011

Sportlov

är det å det gäller att hitta på saker till töserna dom blir ju uttråkade direkt efter frukost...eller om man har otur innan frukost.

Igår kväll drog sambon i väg med dom och kollade på uppvisning av budosport. Det gick hem så dom ska iväg på lördag igen och få prova på. Idag har vi inget planerat utan låta dom hitta på saker själva. Det är fint väder ute så kanske kan lura dom att ta varsin bob och gå iväg till skolan och åka lite...

För inne kommer dom inte få sitta hela dan det är ett som är säkert. Jag roar mig med att rensa i garderober för behöver de över kläder för de tre små. Gjorde en genomgång i sambon åxå och passa på när han var i väg och lämna lilleman på dagis. Så kunde kasta en hel del saker som jag anser vara skitfula och varför envisas killar med att spara trasiga kallingar??? Jag förstår inte grejen. Jag kastar trosor som är hål i eller som inte har nån resår kvar. För orka gå med trosor som hasar ner eller som är ett hål i.

Samma sak med strumpor varför lägga en strumpa som det är hål i tvätten för att det är så ofräscht att kasta en trasig använd strumpa? Eller är tvättmaskinen magiskt på nåt sätt och lagar strumpan medans den tvättar?

Men mest så är jag rastlös så in i bombens rastlös...även om jag gör saker så hinner jag halvvägs färdigt innan jag vill va färdig och kan på börja nästa grej. Det är så tröttsamt! För även så rastlös att mitt roligaste tidsfördriv nämligen scrabbel zing på nätet är trist efter två omgångar..jag som börja tycka jag jag blev duktigare och duktigare. Men kanske är därför jag blir rastlös...jag får ingen utmaning i det längre...kanske byta spel ett tag...

Inga kommentarer: