tisdag 22 februari 2011

Bortskänkes

en stycke tonårs dotter.

Hon kan va snäll och trevlig korta stunder typ dagen före lön.
Hon kan laga egen mat men inte plocka undan efter sig.
Hon kan tvätta så länge det betyder att lägga tvätten i tvättkorgen.
Hon kan städa sitt eget rum åxå det dagen före lön.
Hon kan låna kläder men aldrig lämna tillbaka.
Hon kan hänga upp jackan på kroken men inte ställa skorna på skohyllan.
Hon kan mata och gosa med katterna men inte göra rent i kattlådorna.
Hon kan äta upp allt pålägg men inte säga till förrens det är helt slut.
Hon kan skrika så man får tititus men lyssnar med röven.
Hon kan hävda motsatsen tills du är blå i ansiktet.

Men visst hon är min tonåring och jag älskar henne men ofta och med våldsam kraft så vill jag ge henne en spark i rumpan så hon fattar allvaret.

Men hur hårt hon än har försökt så har hon än inte gett mig ett enda grått hårstrå.
Å jävlar vad hennes barn kommer att få höra. Min mamma hota alltid med att jag skulle få igen själv men jag tycker allt att så jävlig var jag inte och jag har fått så det räcker nu. Det lilla jag gjorde har hon redan sett till att jag fått igen så det så. Jag va minsann en stilla och skötsam flicka som va ute på bus max tre gånger under mina "vilda" tonårs år.

Inga kommentarer: