onsdag 9 februari 2011

Ett

besök på logopeden med lilleman avverkat. Han utveckling i talet går i rasande takt. Han va på lysande humör. Och han tala och greja som aldrig förr. Vi ska bara fortsätta som vi gör. Alltså upprepa ordet han säger. och vill han ha något så måste han säga ordet. Så inget konstigt alls.

Nu är ju inte jag eller sambon direkt oroliga han gör sig förstådd och han försöker går det inte så använder han gester och andra saker för att visa vad han vill ha sagt. Visst är mycket han säger ren gallematias men allt mer ord som vi andra förstår går att höra i hans eget hemliga språk.

Men den vandrande vålnaden han har börjat skita i att gå till skolan igen. Så måste hålla mig vaken till kl 23 varje kväll för att dra ut sladden till internet för han igen. Så vi får väl se hur detta slutar. Jag vägrar ju att hålla på och gasta på han utan lämnar det till sambon, han får ta den striden själv. Jag tar ju striden med min dotter och son varje dag(visst gör han saker och hjälper dom med alla medel han kan men gå upp och se till att dom kommer till skolan är inte nåt han gör) samt de tre små så en grej får han allt fixa själv. Jag kan inte hålla allt under armarna för att det ska fungera.

Jag får frågan ofta hur jag orkar. Och många gånger undrar jag själv men på nåt vis har det blivit vardagsmat att tvätta två maskiner tvätt varje dag...se till att 6 barn kommer upp och iväg till skolan/dagis (med blandat resultat) städa plocka och fixa diska och mat. Syra upp bråk och annat. Tjafsa och va vrång. Sen ge av sig själv till 110 % men få 43% tillbaka är ju så där kul. Men va fan det har funkat en längre tid frågan är bara hur länge. Och hur kommer det gå den dagen jag börjar jobba heltid igen?

På tal om det så ska jag iväg på arbets intevjuv imorgon hmmm kommer säga att jag bara är intresserad av att jobba natt eller halvtid på dagtid. Annars kommer inget funka här hemma.
Och jag orkar inte just nu jobba heltid. Finns inte på världskartan. Och så vill jag behålla chansen att jobba timmar på "jobbet". Där jag trivs. Och vill få en fast tjänst. Och där skulle jag vilja jobba heltid men inte inom vården där jag nu ska på intevjuv. Så roligt är det inte efter 20 år.

Nä nu trillar barnen in efter skolan så får väl ta och göra nåt annat skoj som...hjälpa till med läxorna.

Inga kommentarer: