torsdag 25 september 2008

Möte

idag på jobbet.
Visst va det ganska så nyttigt men det är ju så jävla konstigt jämt!
Hur kommer det sig att det alltid är jag som har mål i mun och vågar ifråga sätta och strida för saker?!

Det jag ville va att lägga om schemat så man slipper jobba flera kvällar i rad för att sen göra en dag tur! Det är ju så jävla kast för slutar man 22.30 för att sen gå på 7.30 morgon där på så hinner man inte vila nåt i mellan för man kommer inte i säng förrens kl tidigast kl 24. man ska duscha å äta kanske lite små fix å trix innan man stupar i säng...för när man väl landar i sängen kan man ju inte sova på en gång utan man har ju hjärnan på hög varv ett tag innan man slappnar av å kan somna å då är oftast kl runt 01 för att sen då gå upp kl 06 vilket tyder på ca 5 timmars sömn före en arbetsdag då man behöver ha en skärpt hjärna! Vilket jag inte finner varken nyttigt eller särkilt smart i längden varken för en själv eller för den man jobbar åt.

När jag börja jobbet var det sagt att första schemat inte skulle gälla utan att det skulle vara ett utdrag som man skulle kunna ge syn punkter på och ändra....
men idag på mötet så kände jag bara att det va jag som vågade stå för min åsikt och stå på mig när dom från kontoret försökte att möta upp med ganska så hårt motstånd!
Men tror inte den människan ger sig in i den konflikt med mig igen utan att har riktigt på fötterna innan för hon insåg nog att hon mött sin över kvinna denna gång med en vilja av stål när det gäller att inte ge sig när det gäller just orättvisa ang arbetstider!

Nej nu ska jag ta och lugna ner mig med att sätta mig å tjata hål i huvudet på närmaste offer!

Inga kommentarer: