söndag 14 september 2008

Söndag

förmiddag...
är lite trött efter ha jobbat natt två nätter å gör en till i natt.
Sen blir man ledig i ett och halvt dygn...sen på´t igen :)

Men man hinner ju inte göra så mycket annars...ska väl ta och krypa ner i sängen å sova ett par timmar om en stund.
Men innan ska jag ringa å tracka Big T lite som ringde mig på jobbet full som en kastrull...men jag hoppas faktiskt att han lyckades krypa dom 150 meterna hem utan några större skrubb å skrapsår...

Men att jobba natt är faktiskt riktigt nice...även om ansvaret är mycket större så är ju friheten att göra som man själv vill mycket större.

Men jag måste kolla om det är nåt speciellt med min bil...nu är det andra gången på kort tid jag blir stoppad av polisen för att få blåsa och kolla körkortet.
Å det är fler gånger än vad jag blivit stoppad på ca 8 år!
Men det är ju konstigt att man blir så nervös fast man inte gjort nåt fel. Fast denna gång kanske jag va lite skyldig...hade ju inget bälte på mig...men sa ju fort jo då men tog ju av det nu när du stoppa mig för att rota fram plånboken i väskan...men kunde inte låta bli att små le när polisen fråga om jag varit ute igår kväll...och kunde uppriktigt svara...nej du jag har jobbat natten lång...sen frågade polisen
-vad har du gjort med lyktan fram?
flinade lite och svara flyttat runt på betongsuggor på macken...

Ja ja fick ju lämna platsen utan några större fadäser så räknar detta som en vanlig rutin kontroll...men blir jag stoppad igen blir jag snart tokig!
Så rollar jag bilen gul å ställer den i ett gatuhörn å låter grannar å annat använda den som postlåda!



Nej om man skulle följ med ut på en liten söndags promenad i det fina höst vädet innan man äter lite lunch å sen sova lite middag!

Inga kommentarer: