tisdag 23 september 2008

Tror

att man skulle kunna sälja min dotter med tillhörade tonårshumör ganska så billigt vissa dagar...som idag...ska till g-vik med skolan så river hon upp himmel å jord på morgonen...när hon lika gärna kunde ha gjort att färdigt kvällen innan men icke sa nicke då blir det ju inget rumel å rabalder å total kaos å det är ju inget roligare än att se mamma tappa humöret!

Sen sitta å kasta ur sig ogenomtänkta kommentarer..det är inte så jävla smart!

Men jag tror hon fick sig en tankeställare när pojkvännen min visa sig kunna fräsa när hon minst anade det...men jag kan inget annat än att stå å hålla med han faktiskt...man har ingen rätt att säga att bara för man inte har allt som alla andra har så är man inte mindre värd på något sätt eller för den delen skull förlorat något i andras ögon.

Så kan det gå när man tycker att man skulle vara bättre värd än andra bara för att man har något som alla andra åxå har. Det är något som jag faktiskt tycker är mer B än något annat...står man istället upp för sina åsikter å inte ger efter efter varje mode nycker är däremot 10 gg starkare å mera originellt + att man vinner så mycket mera respekt till sig själv. För att inte tala om respekten som man får för att man vågar vara den man är!

Men samtidigt så är ju tonårs tiden en av dom mest traumatiska tiden i sitt liv. Det är då man ska hitta sig själv, finna ut sina värderingar å formas som människa Samt kunna hitta sin sociala person. Det är fan inte lätt. Och ungar i dagens samhälle är inte så skysta mot varandra. Inte för att man va världens ängel då heller men man va inte lika elak å det va inte lika lätt att förfölja någon som det är i dag men Internet å mobiler med all möjlig avancerad utrustning i.
En liten grej kan bli jävligt stor väldigt fort med bara en knapp tryckning.

Ska inte ge mig längre in i detta nu för så blir det en hel roman av det...men kan ju säga att när jag körde dottern till skolan fick hon sig ett samtal med sin mor så hon förstog ett och annat + att hon faktiskt lyckas glömma bort hur mycket min pojkvän ställer upp på henne utan att blinka. Kan ju säga som så att hon lär inte glömma bort det i första taget i många år framåt...

Inga kommentarer: