lördag 24 september 2011

En

hel dags ledigt hade jag igår...börja med att jag vakna as tidigt och va pigg...städa sovrummet och plockade och grejade lite sen åkte jag och sambon förbi en snabb sväng hos mamma och jag kollade lite på några saker hon ville ha hjälp med. Sen upp på stan och tog en fika med lite vänner satt och snacka skit och kolla av läget mest.

Sen hem hämta lilleman och byta barn...lilleman hade ju fått löfte om att få en ensam dag hos mamma stora lilltösen hade ju fått sin dagen innan så skulle byta henne mot lilleman.

Så det va bara två töser hemma igår och jävlar va lugnt det va. Min stora son satt på baksidan med sina vänner och drack några öl...dom va relativt lugna visst det va väl lite hög ljudnivå ibland. Men roligast va när dom skulle gå...min son och dom andra stog vid balkongdörren och små prata lite så som lite små fulla pojkar gör när jag ser där står min son lite små gungades på fötterna...men jackan ut och in...på pekade lite fint. Du köra son om du vill komma in på krogen så rekommenderar jag att du vänder jackan åt rätt håll. Han titta ner på jackan och börja skratta han vänner börja skratta sonen tar av sig jackan börjar greja tar på sig jackan ut och in igen...då kunde jag inte hålla mig längre.

Han är bra söt sonen min...han blir inte otrevlig eller så utan bara mer glad och social men det känns i mamma hjärtat att se sonen lite berusad kan jag ju lugnt erkänna.

Nu på morgonen va jag helt förundrad...det märktes så väl att gaphalsen lilleman va borta tyst och lugn kom töserna upp. Men efter frukosten så började tösernas vanligt tjafs och bråk...så lugnet varade nån timme, sen va kaoset i full fart igen. Och tidigt imorse börja extra tele surra. Oj oj oj lilleman hade ju hostat inatt och då blev det jobbigt för lilla mamma fick ju inte sova sina 11 timmar. Gnäll gnäll gnäll...och så späde hon på med att nu va ju hon minsann sjuk så vi va tvungna att hämta lilleman tidigare. Jo men tjena att hon blivit sjuk...snarare lider hon av att alla getter gick på bete samtidigt och alla gick vilse på vägen tillbaka och vart uppätna av ett gäng vargar. Å mot det finns det ingen bot.

Inga kommentarer: