tisdag 20 september 2011

Mardröms

scenario. Hade sjuksköterskans bil igår när jag jobba...och i den sitter det ett alcolås och den är ALLTID seg men igår så säcka den ihop totalt det gick inte vad jag än gjorde...ringde efter jobbarkompisarna som kom dom blåste men nej då det bara inte gick. Så bilen fick stå kvar. Nu var det ju tur att jag jobbar i mitt område så jag kunde ju enkelt gå tillbaka till kontoret men skammen att behöva berätta för både chef och sjuksköterskan att tyvärr nåt har inträffat och bilen vägrar att starta. Så det vart att ringa tekniker och dom kom men dom skaka på huvudet oja sig lite och så plocka dom bort alcolåset...och sjuksköterskan kom och vart jätte glad att jag hade pajat hennes alcolås. Så jag vart enormt lättad för jag hatar att ha sönder nån annans saker.

Igår kom jag hem och det såg förgängligt ut hemma det va disk på hela bänken och tvätt på hela tvättstugegolvet...va bara att börja städa...vad gjorde sambon? Jo han satt vid datorn och gjorde nåt extremt viktigt med nåt som säkert kunde ha väntat tills efter han städat upp...när jag hade tagit han om skiten så tog jag mig en dusch och sen gick jag och la mig och sov...somna som en sten.

Vakna under natten av att sambon snodde runt i sängen...och mycket riktigt...han väl säga att han är sjuk...nåt med att han hade ont i lederna...men buhu så synd om dig...han gick upp i morse körd iväg ungar till skolan men oj så han stöna och stånka...jag bara bet ihop gjorde mig färdig och gick till jobbet. Men hann inte mer än in i hissen på jobbet så kom jag på men va fan matlådan ligger kvar hemma...åkte hem en snabbsväng innan frukostrasten och hämta den...då låg han och sov...tjena att han va sjuk han hade bara suttit uppe med datorn och grejat så han behövde sova. Nu har jag skickat iväg han för att handla...och så kom jag på att fan vi behöver sköljmedel ja då har han gjort som vanligt...lagt kvar mobilen i bilen...smart!

Men idag är jag riktigt trött. Men tänker hålla igång tills de små gått och lagt sig sen blir det en dusch och så sova för hela slanten!

Inga kommentarer: