måndag 12 september 2011

Jämställt?

Jag städar och tvättar jag plockar och jag grejar jag lagar mat och jag fixar. Sambon hjälper till han med...men jag hjälper aldrig till med att tvätta bilen eller greja i trädgården. Varför då kan man ju då undra.

Jo det är så enkelt att går jag in i hans områden så hänger han över och ska instruera hur man bäst gör saker. Så jag har tröttnat. Och skulle jag ta fram borrmaskinen och fixa så hängarna i vårt rum samt knopparna på garderoberna hamnar dit dom ska skulle han komma som ett skott och tala om vad för fel jag gjorde. Så jag rör inget sånt längre. Har tappat lusten för att greja med verktyg sen så är det ju det att han sprider ut allt i hela lägenheten samt ute och i förrådet...han har ingen koll på vart han har nåt snart...för jag har slutat lägga sånt på rätt ställe. Har han inget intresse av att hålla ordning på sina verktyg så varför ska jag se till att allt hamnar på sin plats.

Men i helgen tänkte jag vara lite ful. När han drar till jobbet så tänker jag borra upp både krokarna och knopparna. För är han inte hemma kan han inte säga nåt!

Inga kommentarer: