torsdag 22 september 2011

kul att komma hem tre dagar i rad och huset ser helt upp och nervänt ut.Idag hade sambon startat diskmaskinen det va ju bra...men resten av huset ser förjävligt ut rent ut sagt...och jag hinner inte och orkar inte jobba som en tok hela dagen sen komma hem och hitta hemmet som en upp och nervänd värld...när sambon är hemma och är ledig...nu säger ju han att han är sjuk...jomen tjena att han har 39 graders feber och ligger och feber yrar utan bara det att han sover hela förmiddagen och sen kan han inte osva på natten för han är inte trött och då ligger han och känner efter och hittar att jo jag har nog ont i magen och jo jag har nog lite ont i kroppen...det kan inte bero på att han gör för lite och bara sitter framför datorn? Så kan det nog inte vara...det vore nog för enkelt.

För han är inte sjukare än att han skulle klara av att ta och gå en sväng med dammsugaren eller fixa med tvätten. Värre sjuk är han inte. Utan jag får komma hem och bli förbannand över hur det ser ut och ta tag i skiten och han sitter och ojar sig och sen skriver på fb att han får dåligt samvete av att han är sjuk och fått lägga över allt på mig...vad är det för fel att säga det i ansiktet till mig?

Nä det där att packa en väcka och dra iväg ett tag verkar mer och mer lockande han kanske skanar kon när båset är tomt!

Inga kommentarer: