fredag 2 september 2011

Lite

klent virke i dagens ungdomar...sonen frågade snällt om han fick ta hit lite kompisar och sitta ute på baksidan och festa lite idag...ja det är lugnt sa jag eftersom man fyller bara 18 en gång. å hans vänner kom och jag hjälpte till att plocka ut högtalare och en laptop köpte chips och ostbågar. Dom va städade och trevliga i ca 2 timmar sen hörde jag att det börja gå lite överstyr. En av killarna hade tydligen inte lärt sig vart hans gräns gick för han börja få grymma balans problem så han välte nästan borden ett par gånger...men lät dom hållas en stund till fast jag höll ett vakande öga från fönstret bakom gardinerna på övervåningen.
Men när sonens överförfriskade vän spydde i hörnet på vår baksida kände ja nja...nu tycker nog jag att det får vara bra...men då va kl över 21 så då ville dom andra ändå så dra upp på stan och prova sina party trix på nån lokal.

Men dom andra va duktiga och städa upp och samla ihop alla flaskor och buskar. Jag fick kasta en hink vatten på spyan...men nästan alla av sonens vänner som han haft länge som träffat mig många gånger förr va nog med att tacka och hälsa och så. Även vissa av dom jag aldrig sett förr. Så jag får väl säga att dom skötte sig.

Annat va det gamla goda tiden när man festa till 5 på morgonen...men det behöver jag väl inte prata om till sonen att han och hans vänner borde börja pyssla med?

Inga kommentarer: