tisdag 24 augusti 2010

Höst

väder ute. Och jag är så trött.

Trött på att vara trött. Trött på att vara sorgsen. Trött på att vara slutkörd. Trött på att komma sist i näringskedjan i familjen. Trött på att städa. Trött på att tvätta. Trött på att vara ekonomisk. Trött på att ha ansvar för att få en familj på 8 pers att fungera. Trött på att gå till sängs med tungt hjärta för känslan av att inte räcka till är stor. Trött på att behöva svälja gråten. Trött på att aldrig få bli riktigt arg å gräla med sambon högljud över att jag känner mig åt sido satt. Trött på att vara hela familjens chaufför Trött på att hålla käften ang hur småbarnen behandlar mig. Trött på att inte ha ork att umgås med mina vänner för jag är ledsen. Trött på att det alltid kommer nåt och sätter krokben för framtiden. Trött på att vara orolig för nästa månads jobb.

Det är säkert mer saker jag är trött på men är trött på att gnälla.

Det jag är rädd för att om jag släpper efter å låter allt skölja över mig kommer jag trilla ner i ett mörkt hål och inte ha kraft att trampa vatten tills jag hittar stegen upp till ytan.

Inga kommentarer: