lördag 14 augusti 2010

Minneslunden

var jag till härom dagen...då åkte jag till den där min pappa samt mormor och morfar ligger. Jag satte mig på en bänk där i skogskanten å titta på alla blommor och anda minnes saker som man lägger där och prata lite med pappa. Jag släppte loss på tårana och lät dom rinna fritt. Och det va så himla skönt. Den dära klumpen jag gått och svalt i ett par veckor försvann nästan helt.

När jag suttit där en stund så kände jag att det va dax att röra på sig så åkte till den kyrkogård där sambons pappa ligger i minneslunden och min farmor å hennes föräldrar har sin grav. Där vandrade jag runt lite bland gravarna frö den kyrkogården har så fina gamla gravar där bland gravarna infann sig ett lugn i själen som jag inte haft på länge. Enormt skönt.

Men tror faktiskt att jag ska ta och göra det till en ritual att åka till båda kyrkogårdarna nån gång i månaden och ta en paus å släppa loss tankar å tårar.

Idag så ska vi senare i eftermiddag åka iväg till sambons moster som fyllt 50 å jag har ingen som helst lust till det som kommer efter...nämligen över trötta barn som fått en socker kick av all tårta kakor å glass...kul jul å få en lugn lördagskväll är ju inte på tal om.

Längtar tills nästa vecka då skolan börjar å rutinerna är ett faktum å det är slut på sena kvällar för de små.

Inga kommentarer: