tisdag 3 augusti 2010

Lånar

sambons dator...å jag blir tokig!

Min står inne i sovrummet å sambon har jobbat i natt så vill inte bråka med att hålla på och dra fram sladdar å gjeja så lånar jag hans som stog på vardagsrumms bordet.

Å min har ju jag haft i ca 6 år jag kan den utan å innan jag kan skriva på den i mörker men denna blir jag tokig på för hans tangentbord är lite skjuter åt vänster för att få plats på nummerbordet eller vad det nu heter. Så händer flera gånger när jag skriver att jag sätter fingrarna på fel ställe å det jag skrivit blivit en lång gallematias...iom att tangentbordet är mer åt vänster så tycker jag att den blir svårare att balensera åxå.

Sen när jag sitter å grejar så helt plötsligt så tror jag att jag måste skaffa glasögon...för jag måste krypa in i skärmen för att se vad det står sen kommer jag på att jag nog haft två fingar på musmattan å då går nån jävla grej in å drar ner skärm storleken till 50% å då blir texten jävligt liten ska ni veta!

Men den är bra mycket piggare än min gamla harv det måste jag väl erkänna.

Sambon han sover å jag är ensam hemma med lilleman så det är lugna gatan. Bara lilleman som försöker locka fram kattungarna men dom vill inte leka men honom alls.

Vi var och hämtade dom i söndags eftermiddag. Två systrar. En helsvart å en svart med en vit svans tipp. Den med vit svans tipp är sonens å så lyckig som han var nrä vi fått in dom i buren å satt oss i bilen var länge sen jag såg han.
Bara det att jag fick ta kort på han!! Han som skyr kameran som bränt barn skyr elden.

Han har döp sin till Miss mouiske men vi andra diskuterar forfarande vad den andra ska heta.
Dom är fortfarande väldigt blyga men det börjar släppa. Dom vågar gå runt lite på upptäcks färder å busar med varandra. Men hör dom lilleman drar dom som avlöningen en fredag i baren.

Nu ska jag ta och gå och hänga tvätt sen så får jag väl se vad man ska hitta på med resten av dagen.

Inga kommentarer: