onsdag 11 augusti 2010

Saker

jag gör för att roa min omgivning fast jag inte egentligen menar det...

Är allmänt klantig...välter kaffe koppar halvfulla med kallt kaffe...oftast över bord fulla med räkningar...smart drag där kan tyckas men sambon uppskattar inte det...eller så välter jag dom när jag ställt dom typ i sovrums fönstret det känns mintre smart när jag torkar väggar...

Sen så har jag en förmåga av att tänka rätt men så blir det fel när jag gör det...som i möbel affären...å vilken söt liten pall å sätter mig men det barkar ihop totalt å jag ligger på golvet å får syn på pris lappen sängbord 199:- oj uppenbarligen inte en pall...

Eller i kön på mat affären...lägger på alla varor men när jag ska betala så har jag glömt kortet hemma...eller kommer hem med allt utom det jag åkte till affären för att handla...kan ta mig tre trippar till affären innan den glömda varan hittar ner i korgen...handlingslappar är för mesar!

Sen så är jag fumlig...tappar glas å tallrikar lite då å då.... men med åren har jag blivit jävligt bra på att jonglera fast måste öva mer för även om jag hinner fånga saken tre-fyra gånger så trillar det i golvet sista vändan men snart så kanske jag kan fem-sex gånger innan det trillar i golvet å går sönder...å det är säkert mer roande för omgivningen...

Jag har även en förmåga att roa min omgivning med konstiga ord...egna på hittiga ord...dålig kvalitet på sängkläder som blivit noppriga kan få heta usch vad nippriga örngotten har blivit...

Men allt detta gör ju att man inte tröttnar på att umgås med mig för man vet ju lixom aldrig vad som kan tänkas hända när man är med mig å det tycker jag är positivt.

Inga kommentarer: