onsdag 18 augusti 2010

Tränat

på arbetstid!

Å jävlar va jag har tränat burit upp gym utrustning från en källare genom en spiral trappa...det va roligt den första vändan men sen va det lixom inte lika kul längre när svetten lacka å man va kläd i uniform...men jävligt glad över att ha pike tröja å inte stjorta iallafall. Sen dra tre pallar genom kulverterna å naturligtvis från den avdelningen som ligger längst bort till mitten bara som tur va. Men att det är svag lutning uppåt å pallen man drar väger 600 kg känns ju mindre kul men det tar lite på axlar å lår musklerna så nu har jag tränat hårt minst två gånger denna sommar hua va man får jobba hårt för sina pengar ibland.

Men det va ju snällt av dom att vi slapp stanna kvar efter 16 å jobba till 20 som jag hade tid till idag. Hade ju vart mindre mysigt att jobba 4 timmar ute på avdelning i kläder som stank svett. Både för en själv å för omgivningen.

Men kom hem å upptäckte att det va inte så tyst och stilla som jag trott för min dotter va hemma å ville väl fylla ut tom rummet efter dom tre små...men hon va snäll nog att laga mat till både sig själv å pojkvännen å även till sin bror å hans flickvän...men det där att jag å sambon gått och lagt oss en stund för att vils va inte så noga med.

Men imorgon å på fredag är jag ledig å det är sambon med så vi har faktiskt två dagar för oss själva...hur detta gått till vete fan å tror nog inte att vi kommer få ta tillvara på dom som vi själva skulle vilja å gissar jag rätt så tror jag inte heller att vi får vara småbarns lediga så mycket längre till...verkar som nån redan efter en dag med tre små hemma tröttnat...

Så att vi är smarta å tar vara på denna kväll i vår ensamhet vore väl alldeles för dumt. Räcker väl med att vi åt makaroner å köttbullar framför tvn å tog varsin öl är väl party nog tydligen.

Inga kommentarer: