lördag 12 mars 2011

Disco

debuten har varit...båda små tjejerna var på sitt första riktiga disco igår kväll å oj oj oj vad dom har varit förväntasfulla...det skulle provas kläder och skor håret skulle lockas och krusas och så höjdpunkten...smink! Men jag tror allt att dom hade det skoj och att dom fick ett minne för resten av livet. Om deras första riktiga steg mot vuxen världen...sitt egna vuxen liv inte tvingas in av mamma.

Nu jobbade ju jag så jag fick inte va med och se hur uppspelta dom va när dom kom hem. Vilket va ju både trist och skönt på samma gång.
Idag tänkte vi att vi skulle åka ut till svärmor men denna gång ska det fällas träd. Och sambon och svärmot har bestämt att det ska byggas en koja till de små...och jag gissar på att den aldrig kommer bli färdig...sambon gillar ju inte att göra färdigt saker utan det är ju så mycket roligare att på börja projekt men att avsluta det tycks inte ingå i hans plan från början...eller så fattar han inte att man måste från början tänka på hur man ska lägga upp sakerna för att orka göra färdigt...för jag tänker inte åka dit och spika och bygga färdigt...där går gränsen.

Men jag har tänkt att han fick första sommaren att hålla på i trädgården här hemma...nu kommer jag kliva in och göra färdigt och se till att det görs ordenligt. Nu får det va slut på att ha det som det bor en efterbliven tomte här.

Inga kommentarer: