söndag 6 mars 2011

En

helg i slöhetens tecken.

Har släpat fötterna efter mig hela helgen. Somnade om igår och sov till halv tolv. Vaknade av dottern som stampa runt. Hade att samtal i normal samtals ton.

Prata med frugan i tele en snabb sväng. Sen vakna sambon till och han kom på att han va tvungen att leka lite med nya tvn...jag påminde han att han lovat sin mor att fälla några träd ute hos henne. Och eftersom solen lös från en klarblå himmel och det dripp droppade från taket tyckte jag att det skulle va jätte skönt att åka t till landet och lapa sol. Men sambon han fastnade ju i tvn...men så efter nära två timmar så kunde han slita sig.

Vi åkte ut och där blåste det som fan.Varken jag eller svärmor va sugen på att sitta ut i blåsten så jag och svärmor gick och satte oss i hennes kök snacka skit en lång stund sen kom sambon in och gnällde att han inte hitta motorsågen mm mm jag och svärmor klädde på oss följde med ut i garaget och leta. Vi hittade ju det han letat efter i en halv timme på mindre än fem minuter. Sen stog vi och glodde på sambon när han försökte få igång motorsågen. Utan framgång.

Jag och svärmor tröttnade och gick tillbaka till köket och värmen och fortsatte prata skit. Sen kom sambon och svor över motorsågen.
Sen åkte vi hem. Köpte med färdig lasange värmde åt och jag trodde att jag och sambon skulle ha en film stund i soffan men icke.

Han greja med nåt på datorn i en lång stund jag tog mig en dusch och hoppases på att få upp värmen lite. Sen gjorde sambon som vanligt. Kröp ner i sängen och kolla film tills han somna. Sen gick han till jobbet jag kollade brittisk krim på t fram till ett gick och la mig somna och vakna halv nio.

Och jag har behövt denna tystnad. Lugnet som varit här hemma i helgen har varit underbart. Fast jag är jävligt ledsen över att sambon förträngde att vi skulle ha en liten film kväll igår. Som vanligt gjorde han saker som han själv ansåg vara viktigare än att vårda vår relation. Jag kunde ha struntat i honom och följt med frugan och brudarna och bowlat. Men kände att jag va inte på humör att sitta och nicka och prata med folk. Jag hade ändå suttit som på nålar hela tiden och väntat på att dom ville gå ut på krogen och jag kunde fått åka hem. Och hur kul hade det varit för mig och frugan?

Men idag börjar små barnens mamma hålla på i gamla vanliga spår...smsar och håller på. Det börja med att hon ville att vi skulle hämta de små tidigare idag. Men varken jag eller sambon tycker att det finns nån anledning att börja rucka på den lilla tid hon träffar barnen och vi behöver den tiden att ta det lugnt på och hämta andan. Så nu är hon skit sur och håller på och fjantar sig.

Jag tänker skita i detta och dra på mig några gamla paltor och åka och handla lite..ska bara komma på vad vi ska äta dom närmaste dagarna.

Inga kommentarer: