onsdag 23 mars 2011

Jo

en sakjag blivit lite glad över...lilleman har kommit på att han kan ju faktiskt leka på framsidan alldels själv...visst han kommer och knackar på köksfönstret och kollar läget och kommer till ytter dörren och berättar både det ena och det andra...men bara det att han själv har kommit till det steget är viktigt. Han börjar äntligen börja frigöra sig från sitt enorma behov av vuxen närvaro 24/7.

Det vore ju så kul om han till sommaren faktiskt våga sig på att gå bort till gungorna själv...dom ser ju vi från köksfönstret så inte så långt bort är det med han har inte vågat sig längre än max 20meter från huset själv. Skulle inte förvåna mig för fem öre att han kommer vara den unge vi kommer leta mest efter.

På förmiddagen så tröttna jag på små tjejerna som var hemma för skolan hade studiedag och tvinga dom att va ute i trädgården med mig...i 1½ timme så gick dom efter mig och fråga vad klockan va och vad jag gjorde och vad dom skulle göra...och när jag tyckte det va dax för lunch ja då kom dom ju helt själva på att dom kunde ju använda fantasin till att hitta på nåt. SUCK!

Men är riktigt däng förkyld så har väl inte helt fullt i energi förrådet...men ser framemot att ha två dagar med alla barn i skolan, imorgon och en en stund på fredag som man kan få vara lite ensam med sambon...som för tillfället är iväg och handlar godis...men inte för att jag ville ha utan för att han själv kom på att det ville han ha...men vet att vissa bitar i påsen med all säkerhet bara är till mig :)

Inga kommentarer: