tisdag 15 mars 2011

Inte

riktigt vad jag tänkt mig men äta bör man...och har man ansvar för att 6 barn ska får både mat i magen och kläder och tak över huvudet så får jag börja mig och sluta jobba där jag bara får enstaka timmar men trivs som fisken i vattnet...och gå tillbaka till ett jobb jag vet att jag är väldigt duktig på men är så trött på...visst detta är lite annorlunda för jag ska ju hoppa runt...vilket är rätt så skoj för man behöver nästan aldrig bli inblandad i intrigerna bland tanterna...man kan köra ner huvudet och jobba och svara hm å aha på det mesta...och hova in pengarna...det behövs en till heltids lön i familjen inget snack om saken...bara det att heltids arbetet jag lägger ner på hemmet måste nu delas på båda...och vilket liv det kommer bli...aj aj aj...för jag gillar ju att ha det snyggt och rent på en gång...medans sambon ja ja det hinner jag sen...ghaaaaa

Men han kommer nog upptäcka att han måste få in tjejerna på fritids på två röda...han kommer inte funka om han ska va vaken tills tjejerna ska gå till skolan och köra lilleman till skolan sen komma hem och sova till 14 när tjejerna trillar in efter skolan...vilket skulle betyda ca 4 timmars sömn...ja behöver ju inte vara ett geni för att fatta att han kommer skrika rätt ut efter 2 dagar...han har ju vant sig att få sova minimum 7 timmar...sen laga mat och städa och tvätta...ja ni fattar...och tonåringarna kommer ju få börja ta större ansvar här hemma...hå hå ja jag va fort dom kommer vilja börja flytta hemifrån. Ja men va smart jag va nu...sätta press som fan på dom så dom får eld i röven och flyttar till eget!

Men jag kanske målar fan på väggen...vad vet jag.

Inga kommentarer: