fredag 30 april 2010

Bissiga

biet.

Det är jag det. Vakna vid 6 av att sambon kom hem...små prata några minuter somna om vakna igen vid halv 8 av att han satt i soffan å surfa. Sa till han på skapen att gå och sova. Eftersom jag tränat han väl gjorde han som jag sa.

Somnade om och vaknade av larmet vid halv 11 duscha prata i telefon med sonen om var och hur vi skulle mötas för att lösa ut hans tågbiljett så han kunde få åka till flickvännen. Sen kolla på skor han ville ha men dom hade inte hans storlek sen hem hämta hans väska.Sen iväg till en annan affär och kolla på andra skor. Men inget som föll herrn i smaken där heller.
Sen ta ut pengar så han skulle kunna handla med sig nåt på tåget. Släppa av han vid station sen tillbaka genom stan och hitta en parkering. Slutade med att jag fick parkera i nya conventum garaget. Läskigt värre ska jag säga. Smal entre och nästan helt öde på bilar. Men billigt! 10 spänn i timmen det va inte alls dyrt för att va i denna stan.
Sen hasta över gatan för ett möte med min jobbcoach. Jag tog ju en sån bara för att kolla vad det egentligen är men hittills tycker jag inte det verkar va nåt speciellt. Mest bara små tjafs som af själv kör med. Men detta var ju första mötet så kanske blir bättre.

Efter mötet tog jag å åkte å handla hem lite mat. Packa in i bilen sen hemåt han inte mer än svänga ut från parkering när sambon ringde å efterlyste mig.

Väl hemma kasta jag in mina påsar å fick mig en nykokt kopp kaffe å tog mig några skorpor. Sen kolla jag mailen och fick ett glatt besked.

Älskarinnans prover visa inget allt va normalt! Det var väldigt skönt en tyngd lyfte från mina axlar och för den del hennes åxå skulle jag tro.

Han inte mer än säga till henne att ringa mig så ringer både mobilen och hemtele samtidigt...svarade i mobilen själv å bad sambon ta hemtele.

Det var bigT som ringde å ville åka ut och handla sig några ny möbler till sin balle. Vi bestämde att jag skulle hämta upp han vid jobbet så fick jag tala med älskarinnan som sambon fick tala med i hemtele. Vi var rörande överens om att det va väldigt skönt att det inte visa nåt så båda är nöjda och glad och har betämt att hennes sambo imorgon när dom ska göra stan är skyldig att köpa henne en present.

När jag talat färdigt han jag tala några minuter med dottern å ge order till sambon om att dammsuga. Det såg för taskigt ut nämligen å jag har slitit med denna jävla tvätt i flera dagar men nu är hör och häpna tvättkorgarna tomma!

Sen bar det i väg igen med bilen. Åkte å kasta papper å plast som jag inte riktigt fattar vart det hela tiden kommer ifrån.
Sen lyckades varje trafikljus i hela stan bli rött när jag kom. Eller så kom nån å skulle gå över gatan. Så blev sen att hämta bigT som bara rasar ner i vikt. Snart blir han känd som littelT artist former known as bigT :)

Ut å handla två stolar å ett bord till hans balkong. Å på nåt sätt näs jag bar solarna till bilen lyckades jag ge mig själv en fläskläpp. Snyggt jobbat lixom.

Körde hem bigT och hans ny köpta skatter. Sen hem. Där kasta jag ihop pasta med bacon å champinjon röra åt så magen stog i 4 hörn.
Med mat i magen kastade jag mig i sägnen å kasta in en dvd i daton å bestämde mig för att sova bort ett par timmar. Vaknade strax före sambons larm drog igång.

Körde han till jobbet sen iväg till affären å handla mig lite gott men fick dåligt samvete och handla med lite till sambon ringde han å åkte förbi han på vägen hem bara det att dom lagar nåt mitt i stan så fick åka världens omväg för att åka den vägen bara för att jag va snäll å handla yugurt å ett par bullar åt han.

Väl hemma möte jag dottern med pojkvän som tydligen för tredje gången va hemma å tryckte i sig ett par mackor...inte konstigt att allt i skåpen tar slut om dom två åker förbi tre gånger på en kväll å äter!

Fixa mig en kopp kaffe å satte mig i soffan å njöt av min fabbo yougurt. Den i blå hink. Vanilj. mmm å sen en vanilj munk på det. Så nu börjar dagen kännas om den är färdig. Behöver inte göra mer nu tycker jag.

Ska bara krypa ner i sängen å glo på tv en stund. Men imorgon börjar inte sambon jobbet förrens kl 01 så det ska bli trevligt att hinna ses lite. Har ju inte hunnit med detta så mycket denna vecka å det är trevligt att han börjar så sent. betyder ju att han faktiskt orkar hänga med å göra nåt om vi skulle vilja gå å kolla på nån brasa eller likande.

Det är ju trots allt valborg imorgon. Men det slutar väl som vanligt. Vi gör upp planer men vi somnar.

Inga kommentarer: