onsdag 14 april 2010

Sova

på nätterna är det nåt folk gör?

Det är ju så här dax på dynget jag funkar som bäst. Och imorgon har jag en dag full i möten. Så kan inte ligga och sova på dag tid. Då min kropp tycker jag ska sova. Men ska titta färdigt på csi sen ta med mig datorn och försöka slumra ett par timmar eller så.

Sen har vi ett akut larm att ta hand om imorgon.

Den äldsta av små töserna har problem i skolan. Vad det bottnar i är det vi måste reda ut imorgon. Sen underlättar det ju inte att hon har ärvt en av sin mors problem. Nämligen så att hon aggressiv när det inte går som hon vill. Och det gör ju saken värre. Det är inte så att hon inte hänger med i skolan utan mer tvärt om. Hon gjorde nationella prov för nån månad sen och fick tydligen full pott på det ena så hon kan men är väldigt lätt distraherad. Och har svårt att göra det hon inte finner roligt. Som har hon lite motgångar med matte så sitter hon och gör allt för att inte göra ett enda tal. Försöker man hjälpa henne så gör hon allt för att inte ta emot hjälpen.
Sen så vägrar hon att tala om vad hon upplever som fel. Utan väljer att agera utåt.

Att hon sen går på en skola där många av resursena går åt till att lösa problem som inte ska finnas på en skola. Jag och sambon har ju länge pratat om att vi vill få bort alla tre från den miljön men det är inte så lätt när vi blir motarbetade hela tiden av deras mor.
Hon tror på allvar att neka barnen den hjälp och stöd dom behöver är att straffa oss inte barnen.

Så måste försöka sova nu...ska bara...

Inga kommentarer: