fredag 23 april 2010

Min

gamla krigsskada på pekfinger gör sig påmind idag...

Har haft en riktigt trevlig dag fast det är riktigt april väder. Dagen börja med solsken sen vart det kallt å små regna.sen kom solen fram igen nu regnar det å haglar...

Dagen börja med att åka hem ta ut bak soffan i bilen hämta dottern sen bigT som varit på sjukhuset och fått klamrarna efter operationen borttagna i dag.

Sen åkte kvarteten till Willys och handla föda. Sen en snabb sväng till Ikea där bigT försökte köpa ett rosa överdrag till en soffa. Det skulle finnas 14 st men ingen fanns att finna. Musco mysko.

Sen vidare till sambons fabbo affär och handla ett ton med jord och täckbark å jag smet med några blommor.

Sen hem å lasta ur bilen. Å bigT fick sin lunch...å vi kaffe. bigT höll på att gava läppen av sig när min dotter drog fram sin rikiga sida....å inte bättre blir det av att storebror retas bara för att han vet att syrran blir tokig av minsta lilla.
Sen bestämde vi att vi skulle åka förbi Ö&B halv vägs dit kommer bigT på att han åkt i från sin mobil det va bara att vända. Så tillbaka. Väl där så strosa vi runt å kolla på saker. Å handlade schampo, tvål och ett gäng med ute leksaker.

Sen när vi sätter oss i bilen kommer sambon på men va fan vi glömde ju lillemans bilstol hemma, Så de va bara att ta vägen förbi oss hem innan vi körde hem bigT. Nä vi släppte av han åkte jag å sambon till systemet och jag handla mig en baginbox. Sen gick vi in på billighets affären i närheten. Inte ett skit fanns det där kan jag lova.

Sen hämta lilleman på dagis och mellan tösen på fritis. Stora tjejen skulle bli hämtad av farmor som skulle se om hon får nåt ur henne om vad som händer.( men icke hon kamma noll hon med men vägra att åka hit så hon blir hos sin mor )Sen hem å hann inte mer än innanför dörren förrens dottern min börja tjata om att laga mat.

Det va bara att börja. Nu är alla mätta och belåtna å jag är bäng trött eftersom min kropp bestämde sig för att kl 04.42 var det dax att vakna...så börjar bli lite trött nu...

Inga kommentarer: