måndag 5 april 2010

Väljer

att inte blogga om det sista som fått mig gå ner för räkning.

Har haft en väldigt trevlig vecka. Natten till påskadton var jag på älskarinnans jobb nästan hela natten å snaska i mig hennes påska ägg hon fått och lärde henne att uppskatta den helt skruvade serien American Dad.

På påskafton åkte jag å sambon å min son ut till min syster å var lite sällskapliga över lite påskmat. Min dotter å hennes pojkvän var ner till Elmia på bil mässan så dom va inte med.

På kvällen körde jag sambon till jobbet och sonen in till stan. Själv åkte jag tillgamla festlokalen å tanken var att bara sitta och snacka skit å bara få lite positiv energi från mina vänner...men så blev jag lite sugen på en öl så helt plötsligt hade jag fått ett glas öl i handen. Som ganska så snabbt blev till tre.
Vi prata skratta fjanta oss som man ska göra.
Men det vart ett nytt uttryck myntat!

Det va nämligen som så att jag å några av mina bästa vänner satt i köket å prata om ditt å datt sånt som alltid på fyllan är viktigt att prata om då en av dom VÄLDIGT överförfriskade tjejerna kommer in å börjar skrika å gasta om att vi är såååå dåliga vänner till festlokalens ägare för att vi inte va med ute i vardagsrummet å sjöng karioke.
Men efter som jag inte gillar när folk ska bestämma vad andra ska göra å särskilt inte när den som säger till alla andra är jävligt otrevlig öppna jag munnen sa vänligt men väldigt bestämt
- Det är tillräckligt många där ute och vi kan komma ut när dom fått sjunga en stund samt jag har inte fått betalt för att sjunga. Men vi kommer om en stund när vi pratat färdigt!
Då säger den överförfriskade tjejen men fan vilken taskig attityd du har!

Så hela kvällen gick vi å sa nej jag kan inte jag har så taskig attityd!

Ha ha ha ha ha nog för att jag kan ha en attityd men taskig det är den jävligt sällan.

Men jag följde med till harrys men efter ca 45 minuter tröttna jag å gick å hämta ut jackan å traska hem. Ringde till sambon å pratade med han nästan hela vägen hem...tills jag hitta en cykel som skrek efter att få komma hem till garaget å få lite TLC då vart det jobbigt att släpa på cykel å påse med cheeseburgare samt underhålla sambon. Maten å cykeln trumfa han.
Det gäller att prioritera!

Väl hemma hade jag skickat kryptiska sms till både frugan älskarinnan å sambon...å hade tydligen tittat på sambon när han kom hem som att han inte alls va välkommen att dela säng med mig...med all rätt för vaknade kl halv 10 av att han försökte ligga på tvären i sängen med sina knän i min rygg så jag låg med näsan i väggen.

Men gick upp å åt upp mina gömda hamburgare...å svepte i mig så där tre liter vatten å butta undan sambon å intog min rättmätiga plats.
Där låg jag å pilla naveln å glodde på film tills jag somnade om efter nån timme. För att vakna lagon till det va dax att börja med middagen! Bra jobbat där!

Idag ska jag försöka överleva utan att slå den ena med den andre. Har fått hem tre små som inte verkar ha gjort nått annat än ätit godis och varit vakna till 24...blir nog kul det här i kväll med två trötta föräldrar å tre små som tror att det är okej att va vakna till 24 en kväll före skolan!

Inga kommentarer: