onsdag 28 april 2010

Jobb

måste jag skaffa mig pronto!

Jag är våldsamt trött på att gå hemma å inget göra.

Ingen där ute som har ett jobb åt mig?

Det enda jag skulle tacka nej till är att få betalt i natura annars funkar alla jobb. Skulle kunna städa hemma hos folk,är en jävel på att städa. Eller för den delen grovrensa å annat trist som man själv inte har lust med. Fixa i trädgårdar eller va fan som helst bara jag får nåt att göra ett par timmar om dagen. Behöver inte heller vara heltid utan då å då. Snälla kom på nåt ni är villiga att ge betalt för...inte då naken studier i motljus eller gömma salami lekar.

Igår tog jag med mig dottern å handlade hem en torkvinda samt ett jordankare. Kostade mig bara ett par skor å maskara för att få sällskap av dottern. Väl hemma slet jag upp kartongen å med stor iver började jag skruva ner jordankaret. å jag skruva som en tok å bra blev det. Sen så kom sambon å börja lägga sig i eftersom han inte kan låta bli utan bara måste hjälpa till. Enligt han var det snett och jag inte hade gjort rätt men ser ni det hade jag. För enligt min ödmjuka åsikt så ska en torkvinda sitta lite snett..annars ser det ju fan inte klokt ut.
Jag får väl se hur lång tid det tar innan sambon rycker upp det och gör om monteringen.

Men jag hängde upp tvätt på tork i det fina vädret(att jag sen senare på kvällen fick gå ut och rycka ner tvätten för det börja regna är ju en annan historia). Sen tog jag sambon och sonen å åkte iväg till en bekant så dom två fick klippa sig. Tack för det nu ser dom lite trevligare ut igen...fast sonen gnäller över att hans hår blev mycket lockigare å att han nu har en miniaffro. Inte mitt fel att han har såna vackra korkskuvelockar. När han va liten hade han jätte fint långt hår med riktiga korksruvar till lockar bak i nacken. Såna man kunde sätta fingret i å dra ut så nä man släppte så rulla dom tillbaka i sitt urspungsläge.
Kommer allt i håg när han farfar skällde på mig för att jag klippte av han dom. Å sonen i dag vill inte kännas vid dom utan kräver att mamma ska platta håret var å varann morgon.

Nä nu ska jag gå å hänga tvätt igen!

Inga kommentarer: