fredag 30 april 2010

Valborg

är ju en av helgerna när många unga dricker för fösta gången. Vi har tre hemma som kan få för sig att dricka är kul.
arken jag eller sambon skulle få för oss att köpa ut. Bjuda på något hemma nån gång är väl okej. Ett glas vin till maten eller så.

Min son har ju druckit några gånger men inte till den gränsen att han blivit redlös å vi fått hämta hem han. Förra skolavslutningen så var som riktiga amatörer å gick till stadsparken å skulle dricka lite öl. Polisen kom...å ölen försvann.

Min dotter har drukit allt för mycket flera gånger. Har åkt å hämta hem henne en gång. Men för tillfället har hon lugnat ner sig. Om det är för att hon skaffat sig en bra pojkvän eller för att hon lärt sig är svårare att säga.
Hon är ju ute och åker runt i bilen i kväll. Å får väl se om det blir ett sent samtal ikväll från henne om att det hänt nåt igen.

Sen har vi sambons stora. Han som smyger å inte säger mycket. Som vi fått möta upp och hämtat hem två gånger. Han som tror att hans mamma inte förstog att han skulle ha ölen hon köpte till han i kväll. Utan att han bara skulle ha dom till att ta en då å då med kompisar. Jo tror inte hon är så dum. Hon visste mycket väl.
Han sitter ju mycket på sitt rum så när han gör nåt är det ju kul men han är ju så naiv. Vi sa åt han att stället dom valde är inte så smart eftersom polisen kommer att åka förbi där. Men nej då lyssna på oss gamla med lite visdom är ju dumt...för han å hans kompis kom hem slokörade nån timme senare å fått ölen uthällda av polisen som kommit till platsen 15 min efter dom satt sig ner.
Då gäller det att hålla sig för skratt men se det gör inte jag...jag å sambon skratt lite rått å sa ja va vad det vi sa?

Killarna surra runt i några minuter här hemma fixa lite kaffe å satt och prata med dom några minuter. Sen for dom i väg.

Nu satt jag å fnissa åt dom i ett par minuter. Men nu fick jag ett sms från dottern om att ringa.
Men denna gång vart jag lättad för hon ville att mamma skulle komma å bogsera hem en av hennes vänner...ja vad gör man inte för sina barn.Får väl klä påmig lite vettiga kläder å åka å hjälpa dom...

Inga kommentarer: