fredag 9 april 2010

Tvära

kast är jag van vid men idag har varit extrem! Morgonen gick som vanligt snabbt som en avlöning väl hemma igen så tog vi en kopp kaffe å andades lite.

Sen kände jag att jag är TRÖTT fast jag sovit som en sten hela natten. Så kröp ner med sambon i sängen å små fnissa oss till sömn med en ny dvd av Amerikan Dad.


Efter en liten lur på nån timme jagade jag rätt på åklagaren och prata med henne om överklagan men ska prata med henne igen på tisdag så då vet jag mer.

Sen jagade jag efter en kontakt ang nytt jobb men gick inge vidare. Får jaga mer nästa vecka å då kan även sambon prata med dm igen.

Vid 14 tiden så satte jag å sambon oss och snickra ihop en annons på blocket för lillmans sulky står ju bara och är istort sett helt oanvänd Så kan lika gärna sälja den. Han börjar ju bli lite stor för att åka vagn.

Hande inte mer än fixa färdigt så ringde vännen bigT och ville ha hjälp med att hämta hem en cykel. Så hämta han på stan åkte förbi och hämta sambons nya legitimation hos polisen.

Sen iväg och hämta de tre små på dagis och skolor. Hen och visa upp hemmet för bigT och bjuda på en kopp kaffe och ett glas vatten.
Just som jag och big T hade bestämt oss för att det va dax att hämta cykeln så ger sig han och sambon in i en diskursen om bra eller dåligt tänkade. Men tjena två lika envisa karlar som tycker olika hur bra blir det tror ni?! Jo just det inte bra alls. Fick bryta lite snyggt med att säga dax att åka och du sambon ska laga mat.

Visade upp mina tekniska talanger med att montera dit draget i ett navs och montera cykel stället i ett navs. Men se lilleman tycke att jag inte skulle få åka bil nånstans utan han så fick snällt spänna fast han eller ja jag fick inte utan det skulle big T göra...känn dig hedrad mannen!

Köra igenom hela stan så börjar vän en klaga på att fan jag är pissnödig då va det bara att hitta en bra undanskymd plats så han fick uträtta sina behov. Hitta dit vi skulle bigT köpte sin cykel och vi hängde på den å drog. Big t tycker att jag hjälpt han så mycket med att köra han och så han tanka i 25 liter i bilen tack vännen.

Körde hem han och hans cykel sen hem igen.
Väl hemma va maten nästan helt färdig så vart bara duka och sätta sig. Sambon hann nästan sätta sig när hemtele ringde och det va spekulanter på vagnen. Ja bara ni kommer sa han. Sen ringer hans mobil och hans kusin ska komma över med lite kläder som hennes döttrar väx ur. Tack för det säger man då.

Maten han lagom landa sen va ungarna ute igen då rullar sambons kusin in på uppfarten. Fick bjuda på kaffe och sambon putsa lite på vagnen. Små prata lite sen ringde spekulanterna på vagnen. Då rulla dom in uppfarten. Dom kolla beundra och köpte vagnen. Snabba pengar kan man säga.

Sambons kusin lasta av 6 påsar med kläder så nu är tjejernas garderober fulla igen.
Och åkte hem å gjorde det dom skulle nu göra. Vi samla ihop barnen som är lyriska över att kunna va ute med grannbarnen å leka varje dag efter skolan.

Stoppa tjejerna i varsin dusch och hällde den lille i en pyjamas. Han fick sitta en lite stund framför tv sen va det natt natt för han.

Vi lät tjejerna va uppe till halv nio men nu ska ni veta att jag är helt slut.
Från en dag med dåliga besked till en dag full av vänner och glada miner. Jag behöver en liten mitt imellan dag imorgon kan det va för mycket begärt?

Inga kommentarer: