torsdag 9 december 2010

Dagen

igår bjöd på bra saker och dåliga.
Dom dåliga va att min son va på möte med syo och försökte få byta linje i skolan men fick reda på att han inte får. Att alla skolor har intagnings stopp. Och han vart mindre glad. Inte tänker han söka nåt annat till nästa år heller för gå om ett år till vill han ju inte heller. Så han har bara valet att gå kvar och göra färdigt utbildningen. Han vart nedstämd och tyckte det va piss trist men vad ska man göra. Han va sällskapssjuk nästan hela kvällen igår så fort han hörde att tjejerna skull lägga sig kom han ner och gjorde mig sällskap framför tvn. När han traska upp och jag tänkte lägga mig kom dottern och svärsonen hem och va ännu mera sällskapssjuka så fick sitta uppe en stund till och vara domare åt deras gräl. Kul jul. Men det handla mest om att min dotter inte tycker han ska byta jobb nu när han har en chans till fast anställning utan jobba kvar iallafall ett år så han får igång a-kassa och kan flytta hemifrån med gott samvete. och hon tänker rätt och det gör han med men dom grälar utan att lyssna på varann...dom tar för givet att den ena inte ska tycka som den andre så dom bråka egentligen om att dom tycker samma sak. Ja ja en vacker dag lär dom sig med. Kanske.


Men der roliga var att va med små tjerna i nya skolan. (eller ja kul å kul) Både jag och sambon fick ett bra intryck av läraren och övrig skol personal. Tjjerna själva vart glada för båda kände igen kompisar som varit hemma hos oss och hoppat på studsmattan i somras..
Och två tjjern som va väldigt trötta igår kväll. Lite småtjafs men inget större sen somna båda innan klockan 21 Hurra! Och båda verka pigga och på bra humör imorse. Idag i skolan ska dom ju få berätta vad dom gjorde i nya skolan. Så det kommer bli spännande att höra när dom kommer hem om vad gamla skolan tycker om nya skolans metoder.


Men idag ska jag städa köket eftersom sambon baka bröd imorse men städa efter sig ingick tydligen inte i bakandet...Och ska rensa i bokhyllan här nere och plocka bort alla kartong hus och annat tjafs leksaker ingen leker med längre så kanske det får plats nåt i hyllan...

1 kommentar:

MonasUniversum sa...

Två saker: jag är så jätteglad över att du så ofta kommenterar hos mig, tack för det. Verkligen. Jag har ständigt dåligt samvete för att jag aldrig hinner runt till allt och alla. Förlåt mig för det.

Och en annan sak: man vet att man är gammal när somliga skriver "byta linje" när det nu för tiden tydligen heter "program".

Hej och hå.