lördag 11 december 2010

VA

skulle jag va gammal? Nä nu fattar jag inget...

va då det heter faktiskt byta program inte byta linje?! Måste va nåt lokalt i fin hooden i da hufudstad.

Fick åka och hämta sambon på jobbet natten till fredagen. Han hade fastnat med foten i nåt gjort en prak vurpa och trillat rakt på en pall...så han hade ont i ryggen och i ena skinkan. Han vart väldigt rädd att han rygg skulle börja krångla igen så han ville genast åka hem och vila upp sig. Så fick snällt åka och hämta han. Men han va tillbaka på jobbet i natt så det va inte så farligt. (tror faktiskt att han vara såg en chans att åka hem och sova lite extra)

Så han va med och lämna barnen på morgonen och efter det åkte vi hem och vila lite sen drog vi igång med alla våra måste göra saker...

Lämna tillbaka stora lilltösens födelsedags present. Datorn hon så hett önskat sig funkade ju en dag sen la den av fast sambon försökte trolla med sina data kunskaper funka det inte så vi bestämde att vi åker tillbaka med den och köper en annan modell för att lämna in på lagning funkar ju nästan aldrig. Har det börjat krångla fortsätter det ju bara.

Vi fick våra pengar tillbaka fast vi va tvungna att åka hem och hämta manualen som vi glömt att stoppa tillbaka i kartongen.

Sen kom jag på att det va fredag och då brukar big T fika med vänner och andra otyg så ringde och kolla läget då va han redan på väg hem men snäll som jag är så fråga jag om han ville ha skjuts till affären så kunde vi hämta hem säcken med kläder hans ena dotter hade rensat ur sin garderob. Så vi fick oss en fika men jag va så seg i huvudet att big T trodde jag gick runt och va sur. Bara för att jag inte han med i samtalet och inte va lika rapp i käften som vanligt.
Men det va skönt och umgås med vuxna en stund och bara va en stund.
Jag och sambon drog hem lagade mat åt med tända ljus och njöt av den goda maten.
Sen kröp vi ner i sängen och vila lite sambon skulle iäg och jobba och jag hade en tanke på att kanske åka och hälsa på frugan en stund på kvällen. Men frugan hade messat mig när jag vakna så vi prata av oss i telefon en stund i stället. Det va inte heller helt fel.

Sen så passa faktiskt jag och sambon på och umgås utan att små barn va hemma eller nån av de stora ville ha hjälp med något. DET va nåt som behövdes!

När jag körde sambon till jobbet (hans cykel va ju kvar) åkte jag raka vägen hem gjorde mig lite the fixa mig en macka sjönk ner i soffan och hittade en brittisk kriminal serie så jag vart inte ett dugg ledsen.

Somna till nån gång vid 01 vaknade vid 04 av att jag hade väldigt ont i ryggen kröp över till sängen somna om vaknade av att sambon ringde och ville ha skjuts hem från jobbet...han hade fått jobba över till halv åtta. Så han va seg och ville hem fort...bara det att hade han gått hem så hade det gått lika fort som när jag skulle klä på mig vakna till sätta mig i bilen borsta bort snön och fara iväg till hans jobb och hämta han. Men nej då..väck mig gärna ofta och mycket så att jag blir mer gaga i huvudet.

Men faktiskt somnade jag om och vaknade strax före 12 så nu känner jag mig helt mos i huvudet av all sömn...

Och idag när sambon vaknar till liv så tänkte jag att han och jag skulle åka och kolla lite på nåt till min dotter som fyller 16 år på onsdag. Men fösrt ska jag se reprisen av Jamie olivers mat resa i Stockholm

Inga kommentarer: